Płyn do naczyń Fairy kontra przyroda

Działa szkodliwie na organizmy wodne powodując długotrwałe szkody.

Jest to wypis z etykiety płynu do naczyń Fairy.

Dodatkowo w składzie znajdziemy Hexyl Cinnamal w objętości od 5 do 15%.

Zastanawia mnie jak mocno taki płyn działa szkodliwie na organizmy wodne i co dokładnie czyni.

Każdy z nas doskonale wie jak mocno wydajny jest Fairy. Każdy inny płyn po prostu się chowa. Niemniej jednak ostro razi w/w wpis mówiący o szkodliwości dla organizmów wodnych bo nie ma co ukrywać - do ścieków wylewamy giga litry tego płynu i to non stop!
Płyn Fairy oznaczony jest także ostrzegawczym znaczkiem na tyle w postaci wykrzyknika!

Jest tu jakiś chemik z ostrym zaparciem do pogrzebania w temacie?

Wydaje mi się że nie ma na świecie oczyszczalni która jest w stanie odfiltrować te chemię ze ścieków nim trafi do gruntu, prawda?

Takie niby zdrowe ścieki wylewa sobie taki Kraków do Wisły a później inni po drodze pompują to ludziom do kranów.

Nie znam się, to się wypowiem. Wszelkie detergenty zmniejszają napięcie powierzchowne cieczy, co może doprowadzić do tego, że żyjące na powierzchni organizmy typu owady i trochę większe od nich zwierzęta, nie będą w stanie utrzymać się na powierzchni. To pierwsze co przyszło mi do głowy.

Specyfikacja Fairy jest trochę dziwnie napisana. Piszą zbyt ogólnie. Dodatki w wielkości 5>15% i wrzucone wszystko do kupy. Ciężko z tego wywnioskować co i ile w czym!
Wydaje mi się że to celowe.
Wydaje mi się też że producent powinien udostępnić dokładną i szczegółową rozpiskę zawartości całej chemii nawet ze względu na wpis związany z trwałą szkodą dla organizmów wodnych.
Organizmem wodnym może być zarówno kaczka jak i jakaś bakteria. Sądzę że po kaczce to spłynie ale co z resztą mikro dziwactw?

Zrób zdjęcie etykiety, tak aby było widać napisy.

Wieczorem zapodam bo akurat nie mam płynu pod ręką

Dałem radę wygooglać: