Płyn do sprawdzania zwarcia na płycie głównej

Witam. Szukam płynu który nie przewodzi prądu a mianowicie chodzi mi o to ze chcę zobaczyć na płycie głównej od laptopa gdzie jest dany element uszkodzony czyli najszybciej sie nagrzewa.

Hmmm - rozsiadam się wygodniej , biorę popcorn i czekam na rozwój wątku …

(może jestem już za stary, może technika poszła do przodu, a może w międzyczasie przegapiłem moment w którym zmieniły się prawa fizyki, ale jeszcze nie słyszałem, by przy pomocy płynu dielektrycznego badać uszkodzenia układów elektrycznych, i to opierając się na najszybciej nagrzewających się elementach)

TIP: nawet jeśli jakiś element się “szybko nagrzewa” to nie oznacza to automagicznie że to on jest uszkodzony, a często wręcz przeciwnie - uszkodzony element wcale nie musi się nagrzewać …

4 polubienia

Bo widziale że na filmikach pryskali i ten płyn szybciej odparowal na elemencie co sie szybko nagrzewal

zacznijmy od tego CO nie działa, jeżeli na płytce aptopa cos poszło, to raczej nie naprawisz i tak:)

Na płycie od laptopa padł tranzystor i nie reaguje na wlącznik laptop jest spalony

Pewnie jak ci się skończy płyn w reflektorach, to też jeździsz do mechanika zamiast sobie samemu wymienić :stuck_out_tongue_winking_eye:

To nie plyn tylko spężone powietrze.
“Walisz” tym na maksa po elementach az szron sie pojawi i patrzysz gdzie odparuje szybciej.
Dobra sprawa do elektroniki.
Parę lat naprawiałem wiec nic nowego to nie jest.
Ps.Jak bedziesz mial zwarcie na malym elemencie odnajdziesz.
Czym wieksza powierzchnia oddawania ciepla tym trodniej.
Jak zwarcie w laminacie…powodzenia. Szypciej zbudujesz odpowiednik i3 na lampach :smiley:

Alkohol izopropylowy - doskonale czyści elementy optyczne, powierzchnie metalowe, napędy dysków, głowice w sprzęcie audio-video, płytki PCB