Płyta + procesor + ram do 1000zł

Potrzebuję porady odnośnie wyżej wymienionych 3 części.

Reszta ze starego komputera tj. dysk, napęd, zasilacz, karta graficzna.

Karta graficzna to Galaxy GeForce 9600GT 512MB, która miałaby zostać później ew. zmiana ale wolałbym uniknąć.

Moja wstępna konfiguracja to :

Procesor Intel Core i3-2120 3.3GHz BOX

Płyta główna ASRock P67 PRO3 (B3) Intel P67 LGA 1155

Pamięć Good Ram DDR3 4096MB PC1333 CL9

I teraz pytanie czy razem z tą kartą nowsze gierki powinny jeszcze chodzić czy niestety nie ma takiej możliwości? Ja sam graczem nie jestem, więc nie znam się na dzisiejszych wymaganiach, jednak ma być to komputer dla znajomego, który lubi grać. Da to radę czy szukać czegoś tańszego oszczędzić na płycie, procku a szukać jakiejś także nowej grafiki?

Jeden z napędów jest ata przejściówka z ata->sata myślę powinna działać? Ma ktoś doświadczenie z taką przejściówką?

Z góry dziękuję za wszelkie propozycje, podpowiedzi, uwagi.

Ja bym brał używany 4rdzeniowy i5…ew dołożył 100-200zł i kupił nowy jak się ktoś boi.ale procesor się nie psuje,śmiało można brać używkę.

Nowy i5 ok 800zł płyta 200-250zł ,także prawie się wyrabiasz w tysiącu.Szukaj na allegro jak chcesz używkę.

Albo do tej płyty i5-2500K/i5-2550K, albo do tego procesora płyta na H61/H67/B75. Lepiej chyba tą pierwszą opcję by wziąć, tylko wiadomo, trzeba by było rozszerzyć budżet.

Do i3-2120 optymalnym wyborem jest karta pokroju HD6870, dla i5-2500K nawet CrossFire/SLI nie stanowi większego wyzwania.

Wszystko fajnie tylko aż tak rozszerzać budżetu się nie da.

Szukam rozwiązania w miarę przyszłościowego, jednak żeby teraz nie był to złom.

Tu chodzi o to żeby z zepsutego starego kompa wyciągnąć co się da i włożyć nowe części, bo nie ma sensu wymieniać na starą technologię.

Powiem tak - i3-2120 kosztuje ok. 500zł, a i5-2500K na allegro do wyrwania nowy z 36msc gwarancji jest za ok. 830zł - 330zł, a skok wydajnościowy jak najbardziej, widoczny.