Po awarii prądu nie można uruchomić komputera

Witajcie. Jestem tutaj nowy jednak nie jestem laikiem. Mam w domu stary pc który służy mi gdy odwiedza mnie młodociane kuzynostwo. Podczas działania komputera miała miejsce awaria prądu. Od tego momentu komputer uruchamia się tylko do momentu pojawienia loga Windows. Po czym następuje restart. Z uwagi na uszkodzony i odłączony napęd cd/ DVD przełożyłem dysk twardy do swojego komputera zrobiłem reinstal Windowsa i u mnie wszystko działa. Gdy dysk przełożyłem na swoje miejsce znów przy logo Windows następuje restart. Sprawdzałem z innym zasilaczem. Każdą z 2 kości ram bez karty graficznej. Zostaje mi tylko uszkodzenie płyty głównej lub procesora. Na płycie kondensatory nie urosły. Co ciekawe gdy wejdę do biosu temperatury są w normie i komputer się nie restartuje. I działa stabilnie. Wyżej opisany problem to raczej wina płyty głównej czy procesora?

“Z uwagi na uszkodzony i odłączony napęd cd/ DVD przełożyłem dysk twardy do swojego komputera zrobiłem reinstal Windowsa i u mnie wszystko działa. Gdy dysk przełożyłem na swoje miejsce znów przy logo Windows następuje restart.”

Wychodzi na to że jednak jesteś laikiem.

Dlaczego niby? Nie raz tak instalowałem systemy gdy napęd cd był uszkodzony lub niedostępny. Mam oryginalny Windows XP który był do tego komputera. I jakoś nie uśmiecha mi się kombinowanie z instalacją z poziomu usb.

Dlatego że sterowniki nie pasują i stąd resety po logu windows. A instalacja z usb jest bardzo prosta, w sieci jest pełno poradników na ten temat.

Nie raz tak instalowałem czysty system i wszystko działało… Sterowniki instaluje po przełożeniu dysku na swoje miejsce. Pozatym mój problem nie dotyczy teraz sposobu w jaki był system instalowany tylko co mogło się uszkodzić.

To znaczy, że jesteś laikiem… szczęściarzem  :smiley: