Po dodaniu kości RAM, komputer nie włącza się

Witam, na wstępie zaznaczę, że jestem zielony i bardzo proszę o wyrozumiałość. :slight_smile:

Posiadam pamięć ram GOODRAM DDR2 2GB PC2-6400 (800MHz) CL5 i dokupiłem do niej identyczną drugą pamięć. Po włożeniu ich obu do komputera, ten jakby rusza, jednak monitor jest pozbawiony sygnału i nic dalej się nie dzieje. Gdy wkładam każdą osobno - wszystko gra.

Moja płyta główna to: Gigabyte G31M-S2L.

Co robić? Pozdrawiam.

Witaj, czy pamięci wkładając osobno każda z nich wkładasz do tego samego slotu, w którym wcześniej była ta pojedyncza? jeśli tak to po włożeniu obu może istnieć problem z drugim slotem…

czyli jakiś styk pamięci w tym drugim slocie jest przybrudzony, może to być kurz, cokolwiek… przedmuchaj ostrożnie slot, najlepiej sprężonym powietrzem.

Powinno zadziałać…

jeśli to nie pomoże to, trzeba szukać w BIOSie.

pozdro

Rzeczywiście pamięci działają jedynie w slocie, w którym była pierwsza. Niestety, dmuchanie sprężonym powietrzem nie przyniosło rezultatów.

Co do biosu, to w ogóle się w tym nie orientuje. :frowning:

Ja bym zresetował bios przy włożonej pamięci - to przy podstawowych ustawieniach powinno działać, jeżeli to nie wina slotu

Jeśli mógłbyś objaśnić jak zresetować bios? Szukałem i znalazłem jakby dwa sposoby (jednak to chyba nie jedno i to samo).

  1. Po wejściu do Biosu wybrać Load Setup Defaults.

  2. Poprzez wyjęcie baterii.

po przez wyjęcie baterii lub zworki biosu która znajduje się obok ale najlepiej wyjąć baterie

Niestety, wciąż nie działa. Ale dzięki za dobre chęci :slight_smile:

Jeszcze jakieś pomysły?

Ostatnia deską ratunku jest aktualizacja biosa ponieważ z tego co widzę to dla twojej płyty 4 GB to maksimum więc może to coś pomoże