Po uruchomieniu komputera z wyłączoną myszką na bluetooth system pokazuje błędy


(Baurpawel) #1

Kilka dni temu kupiłem  laptopa Lenovo Z510 (Z510 I3-4000M / 8GB / 1000 / DVD-RW / Windows 8.1 / GT740M) i mam z nim problem. Zainstalowałem myszkę Microsoft Sculpt Comfort Mouse (bluetooth). System ją wykrył i zacząłem z niej korzystać. Kiedy uruchamiam komputer z włączoną myszką, wszystko działa tak jak należy. 

Problem zaczyna się w momencie kiedy włącze laptopa z wyłączoną myszką. Występują dwa scenariusze:

 

  1. w systemie tzn, w menedżerze urządzeń nie ma zakładki bluetooth, a w zakładce "kontrolery uniwerslanej magistrali szeregowej" występuje błąd - "nieznane urządzenie usb (żądanie deskryptora urządzenia nie powiodło się)".

 

post-250231-0-99356700-1389104343_thumb.
 

  1. w menedżerze urządzeń jest widoczny bluetooth (po rozwinięciu "bluetooth" normalnie jest 5 pozycji, w tym przypadku 1), ale jest przy nim błąd "system windows zatrzymał to urządzenie z powodu zaraportowanych problemów (kod 43)".

 

post-250231-0-37294200-1389103335_thumb.
 

post-250231-0-39604400-1389104356_thumb.
 

W obydwu przypadkach, po wejściu z ekranu startowego do uproszczonych ustawień komputera w windowsa 8, nie ma zakładki bluetooth i nie można dodawać ani usuwać urządzeń bluetooth.

 

Czy z tym problemem powinienem oddać komputer na gwarancji, czy można jakoś rozwiązać ten problem?

 

Dodam również, że system jest świeży, prosto od producenta. Jedyne co znalazłem na forach na ten temat to, odklikanie opcji "Zezwalaj na wyłączenie tego urządzenia w celu oszczędzania energii" w "zarządzaniu energią", ale to nic nie zmieniło. Dopiero restart komputera z włączoną myszką powoduje, że znów mogę jej używać, chociaż też nie zawsze.


(falcon89) #2

Tzn. działasz na sterowniku systemowym (nie instalowałeś sterownika ze strony Microsoft’u).

 

Jeśli tak to zainstaluj sterownik ze strony producenta

http://www.microsoft.com/hardware/en-us/p/sculpt-comfort-mouse#support


(Baurpawel) #3

Zainstalowałem oprogramowanie producenta już wcześniej, ale to również nie pomogło.

 

Myszkę testuje od dwóch dni na innym komputerze i wszystko działa prawidłowo, więc w niej też nie doszukuje się przyczyny :frowning: