Po usunięciu wirusów komputer nadal spowolniony


(Gesu68) #1

Witam

Dr.Veb usunął kilka wirusów, mimo to laptop działa jak żółw. Proszę o sprawdzenie logów z OTL

http://www.wklej.org/id/1147865/

http://www.wklej.org/id/1147866/


(Atis) #2

Nie widać żadnej infekcji.


(Gesu68) #3

Niestety, cały czas wirus powraca w C:\Program Files\Common Files\Lenovo\egatherer\egather2.exe - infected with Win32.HLLW.Texmer.1152. Po zneutralizowaniu, po dwukliku w Mój komputer lub w Moje dokumenty instaluje się Client Security Solution i po restarcie ponownie jest zainfekowany.

Podaję logi z OTL

http://www.wklej.org/id/1148810/

http://www.wklej.org/id/1148812/

Przeskanowałem jeszcze wczoraj AdwCleaner tylko nie wiem za bardzo gdzie zapisało loga.


(Atis) #4

Przecież to jest prawidłowy plik od Lenovo.


(Gesu68) #5

Też tak mi się wydaje, ale DrWeb cały czas uznaje go jako zainfekowany, a laptop nadal uruchamia się i chodzi wolno.


(Atis) #6

Odinstaluj kontroler od dysku twardego i zrestartuj komputer.

Kliknij prawym na ikonie Mój Komputer -> Zarządzaj -> Menedżer urządzeń

Kliknij Widok i zaznacz opcję Urządzenia według połączeń.

Rozwiń drzewko i odszukaj kontroler od dysku twardego.

Po restarcie system automatycznie wykryje i zainstaluje nowe urządzenie.

Na obrazku masz przykład gdzie widać dysk Toshiba:


(Gesu68) #7

Zrobione, ale nadal odpala jak muł. Zanim pokażą się wszystkie ikonki w zasobniku to mijają chyba ze dwie minuty. Ogólnie już po uruchomieniu chodzi przyzwoicie, ale to odpalanie. Jeszcze jedno w CCleaner nie widzę żadnego punktu przywracania. Ostatnio jak złapałem jakiegoś wirusa, chyba "Policję" też nie było punktów przywracania, ale po czyszczeniu się pokazały.


(Atis) #8

Na XP w punktach przywracania nie ma nic ciekawego oprócz kopi rejestru systemowego.

Pełną kopię możesz utworzyć za pomocą RegBak

W takich przypadkach zawsze podejrzane są programy ochronne, a żeby to sprawdzić należy całkowicie odinstalować program antywirusowy.

Sprawdź wpływ oprogramowania uruchamianego razem z systemem:

Start -> Uruchom (klawisz z logo Windows + R) -> wpisz: msconfig

  1. Odznacz wszystkie pozycje z zakładce Uruchamianie i zrestartuj komputer.

  2. Jeżeli problem nadal występuje to przejdź do zakładki Usługi i zaznacz:

  3. Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft.

Teraz odznacz wszystkie pozycje i zrestartuj komputer.


(Gesu68) #9

Nadal nie ma poprawy (może minimalnie). Chyba dam sobie już spokój. Dzięki serdeczne za poświęcony czas. Chyba że coś Ci jeszcze wpadnie do głowy.