Siema, tak jak w temacie, mam problem z moim radiem, a mianowicie po włączeniu zapłonu rado się wyłącza, a gdy jest wyłączony radio gra bez problemu. Nawet podczas jazdy nie chciało się włączyć . Radio to: Pioneer DEH-3900MP, mam je od 2 miesięcy, wcześniej było w innym samochodzie, podajże w audi 80, bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje. Pozdro Dominik
Prawidłowo powinno się wyłączyć , w moim aucie tak samo jest że jak tylko przekręcę kluczyk w celu odpalenia silnika to radio się automatycznie wyłącza w celu oszczędności prądu. Moim zdaniem to coś z elektroniką , może gdzieś się jakieś zwarcie robi lub może czas któryś bezpiecznik wymienić.
Konkretną przyczyną jest źle podłączona masa (minus). Radio “dostaje” masę przy wyłączonym zapłonie poprzez inne odbiorniki, a kiedy przekręcasz kluczyk masz po prostu 3 “plusy” na kostce, zamiast 1 minusa i 2 plusów. Jest to bardzo częsta usterka
krowasc, nie powinien wtedy spalić się jakiś bezpiecznik (ewentualnie kable)? Skoro radio dostaje same + w ISO to nie mamy zwarcia z masą na obudowie poprzez antenę?
Dominik, mógłbyś zrobić jakieś zdjęcie jak to radio ma podłączoną kostkę ISO?
PS. Jeśli masz antenę na dachu i nieoryginalne radio (nie VW) i radio słabo łapie sygnał to potrzebny jest separator antenowy. Można też zamiast tego wywalić wzmacniacz z anteny i zamontować inny zasilany oddzielnym przewodem.
-co ty opowiadasz. Jakie oszczędności. Po prostu rozrusznik pobiera b. duży prąd i napięcie akumulatora spada tak bardzo że radio nie może prawidłowo pracować(jego układy nie mają z czego wytworzyć potrzebnych napięć). Po odpaleniu silnika radio powinno na nowo się uruchomić. “dominik1142”-upewnij się tak jak napisał ktoś o prawidłowości podłączenia radia. Być może miałeś tam gotowe złącze ISO ale nie powiedziane że jest ono prawidłowo połączone. Tu masz prawidłowy rozkład połączeń:http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isoshop.htm. Ciebie będzie interesować kość zasilająca. Pozdrawiam.
A jak rozrusznik się kręci to i alternator jest wprawiany w ruch , więc o jakim ty spadku napięcia tu piszesz , może to że światła też są automatycznie u mnie wyłączane to też przez to że rozrusznik za dużo prądu pobiera i napięcia spadają.?
-dowiedz się od jakich obrotów wału korbowego alternator jest w stanie ładować akumulator i dopiero porozmawiamy.Światła są załączane przez przekaźnik, napięcie spada, przekaźnik puszcza. W wielu autach szczególnie benzyniakach światła tylko przygasają, benzynowy silnik do rozruchu nie wymaga mocnego rozrusznika. Stacyjka w położeniu do rozruchu może załączać tylko urządzenia w tym momencie potrzebne(rozrusznik, zapłon, pompa paliwa), tego nie kwestionuję.
Nawet jeśli przewody są zamienione to po włączeniu zapłonu na obydwu powinno być napięcie, więc kolejna zamiana nic tu nie da.
@amorek273, rozwiązanie, o którym piszesz jest stosowane raczej w nowych autach, i tak jak napisał xyzzyx odcięcie prądu od niepotrzebnych urządzeń może mieć miejsce tylko wtedy kiedy kręcisz rozrusznikiem, po odpaleniu zasilanie radia wraca.
W golfie 3 jest to po prostu duży spadek napięcia.
Najlepiej byłoby przyjrzeć się instalacji w samochodzie i przewodom wychodzącym z radia, ponieważ jest tam nietypowa kostka i zwykle jest stosowana przejściówka do ISO.
Mam radio Pioneer DEH-3900MP, i faktycznie radio złapie sygnał tylko w miastach, a na wsi to nic, co najwyżej Radio Maryja (choć i to ciężko złapać) xD
-VW stosuje wzmacniacz antenowy w podstawie anteny. Jeżeli ten wzmacniacz nie jest zasilany to oczywiste są kłopoty z odbiorem stacji radiowych. Tak jak pisałem wcześniej, musisz prześledzić czy masz prawidłowo połączone złącze ISO do instalacji samochodu. Te problemy o których piszesz świadczą o tym że tak nie jest.http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:0VKg … 069med.jpg. Na tym rysunku masz pokazane jak ma być podłączone to złącze do instalacji. Ciebie będzie interesować część zasilająca(czyli II) i na przykład zasilanie anteny podłączasz pod styk nr. 5. Może kiedyś w Twoim aucie ktoś nieumiejętnie dopasowywał ISO pod inne radio. Sprawdź.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=19968- jeszcze dla Golfa.Zakładam że do swojego Pioneera masz wszystkie dołączone kable(przejście zakończone wtykiem ISO-ja takie mam z DEH 6000).Nic nie przerabiaj ze wzmacniaczem antenowym :o . Z przewodem antenowym jest razem prowadzony kabelek(bodajże czarny-sprawdź), dołączasz go do styku nr.5 ISO i musi chodzić. Powodzenia.
Właśnie w tym problem, że w golfach był stosowany, tak jak piszesz, wzmacniacz w podstawie anteny, a był on zasilany wewnętrzną żyłą w przewodzie antenowym. Oryginalne radia podawały tam napięcie, a wszystkie inne tego nie robią. Dlatego potrzebny jest separator albo wywalenie wzmacniacza z anteny, bo wzmacniacz niezasilany tłumi sygnał.
Ten czarny przewód to jakaś dodatkowa masa, w moim golfie jest połączony z podstawą anteny.
Separator można zrobić samemu, wystarczy kondensator i dławik, jeśli to kogoś interesuje.
-więc widocznie są różne wersje. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic503397.html - u mnie(Golf IV a wcześniej Golf III) jest tak jak opisane w tym wątku. Jestem również pewien że przewód “przyklejony” do przewodu antenowego jest przeznaczony do zasilania wzmacniacza a w antenach automatycznych odpowiada również za wysuwanie i chowanie anteny. Nie jest żadną dodatkową masą. Prawidłowo zamontowana antena musi być połączona z nadwoziem. Jeżeli okaże się że u autora wątku będzie inaczej to separator już od 18zł. idzie kupić.
Wiem, że musi być połączona z nadwoziem, ale niedawno wywalałem wzmacniacz z anteny właśnie w golfie 3, bo był spalony i ten dodatkowy przewód idący razem z kablem antenowym jest połączony z obudową anteny (dokładniej: pod nakrętką służącą do przykręcenia anteny jest oczko, z którym jest on połączony).
Tak czy inaczej, przydałoby się chociaż zdjęcie kostki w samochodzie i przy radiu.