Pobranie zakresu tablicy z innej komórki

(olszam) #1

Mam taką o sobie formułkę
=SUMA.ILOCZYNÓW(('C:\Users\pc\Desktop\Wykonanie 2019\[dane.xlsx]Arkusz1'!$A$2:$A$61=J6)*'C:\Users\pc\Desktop\Wykonanie 2019\[dane.xlsx]Arkusz1'!$C$2:$F$61)

i chciałbym niby coś takiego zrobić
=SUMA.ILOCZYNÓW(('C:\Users\pc\Desktop\Wykonanie 2019\[dane.xlsx]Arkusz1'!$A$2:$A$61=J6)*'C:\Users\pc\Desktop\Wykonanie 2019\[dane.xlsx]Arkusz1'!$C$2:$=PODSTAW(ADRES(1;F7+2;4);"1";"")$61)

Gdzie formułka =PODSTAW(ADRES(1;F7+2;4);"1";"") zamienia mi liczby na litery, tylko nie wiem jak to zrobić by wynik wyszedł podobnie jak w na początku. W pozycji F7 wpisuję odpowiednią liczbę.

Wybaczcie za tytuł, nie wiem jak go dokładnie nazwać :slight_smile:

(Dimatheus) #2

Hej,

Nie do końca rozumiem, co ma robić ta formuła. :expressionless: Na pewno dobrze jest napisana w poście? Najpierw korzystasz z Sumy.iloczynów, a wewnątrz formuły dodajesz mnożenie, a wcześniej zestawiasz zakres z komórką. Po co? Możesz opisać, co chcesz uzyskać, co i jak ma się liczyć?

Jeżeli chodzi o samo podstawienie adresu, to chyba trzeba skorzystać z adresowania pośredniego.

Pozdrawiam,
Dimatheus

(olszam) #3

Mogę w poziomie zsumować konkretną kwotę, $A$2:$A$61=J6 tutaj w kolumnie A mam konkretną listę są to unikatowe liczby, mam kolumnę b jako nazwę pod to lecz w tej formule zbędna, od kolumny C do kolumny N są to kwoty w konkretnych miesiącach(C - Styczeń, D - Luty, itd.). W J6 wpiszę sobie np. 40 i formuła mi znajdzie w kolumnie A tą liczbę i powiedzmy jest to A20, a następnie zsumuje mi od C20 do F20. Ogólnie potrzebowałem pomocy bym mógł sobie do woli zmieniać w tej części $C$2:$F$61 z litery F na inną. Formułka z podstaw adres zamienia mi liczbę na literę kolumny.

Niestety nie wychodzi mi z adresem pośrednim.

(pocolog) #4

Ja dalej tego nie rozumiem :smiley:
Wrzuć przynajmniej screena z tabeli (a najlepiej oryginalny plik tylko musisz go skompresować do zipa, bo inaczej forum nie łyknie chyba) i rozpisz w punktach po kolei gdzie wpisujesz dane i jaki wynik przez to chcesz uzyskać.

(Dimatheus) #5

A mnie adresowanie w tym przypadku działa. Być może coś robisz nie tak. Wrzuciłem sobie fikcyjne dane w pliku i łączę się do komórek w tej samej zakładce, co by formuła była prostsza. U mnie wygląda to tak:

=SUMA.ILOCZYNÓW(($A$2:ADR.POŚR("A"&$L$12)=$L$10)*($C$2:ADR.POŚR($L$11&$L$12)))

W komórce L10 wpisujesz warunek, czyli liczbę z kolumny A, po której ma sumować wyniki. W komórkach L11 i L12 wpisujesz odpowiednio końcowy zakres dla kolumn (czyli do jakiej ostatniej kolumny ma dane sumować) oraz wierszy (czyli do jakiego ostatniego wiersza ma sumować) - oczywiście zakres wierszy przesuwa się też dla warunków.

Mam nadzieję, że tak będzie oki. Screen poniżej, a jeszcze niżej gotowy plik - zzipowany, bo inaczej bym go nie dodał do załącznika. :slight_smile: Daj znać, czy takiej funkcjonalności oczekiwałeś.

Pliczek.zip (7,6 KB)

2 Likes
(olszam) #6

prawie działa tylko jeszcze muszę coś zrobić by działało jak mam tabelkę w innym pliku :slight_smile:

=SUMA.ILOCZYNÓW(([dane.xlsx]Arkusz1!$A$2:$A$61=$J$6)*([dane.xlsx]Arkusz1!$C$2:ADR.POŚR(PODSTAW(ADRES(1;FISZKA!C7+2;4);“1”;"")&61)))

(Dimatheus) #7

Ale żeś się uparł na to podstaw. Ta funkcja służy do czegoś zgoła innego. Ale kontynuując to wystarczy mała modyfikacja formuły. Będzie wyglądać tak:

=SUMA.ILOCZYNÓW(([Dane.xlsx]Arkusz1!$A$2:ADR.POŚR("[Dane.xlsx]Arkusz1!A"&$L$12)=$L$10)*([Dane.xlsx]Arkusz1!$C$2:ADR.POŚR("[Dane.xlsx]Arkusz1!"&$L$11&$L$12)))

A po wyłączeniu pliku z danymi źródłowymi mniej więcej tak:

=SUMA.ILOCZYNÓW(('C:\jakaś_tam_ścieżka\[Dane.xlsx]Arkusz1'!$A$2:ADR.POŚR("C:\jakaś_tam_ścieżka\[Dane.xlsx]Arkusz1!A"&$L$12)=$L$10)*('C:\jakaś_tam_ścieżka\[Dane.xlsx]Arkusz1'!$C$2:ADR.POŚR("C:\jakaś_tam_ścieżka\[Dane.xlsx]Arkusz1!"&$L$11&$L$12)))

I co, działa poprawnie?

PS. Jedyna niedobra wiadomość to taka, że korzystanie z adresowania pośredniego wymaga otwarcia pliku z danymi źródłowymi. Zmiana danych w formule przy zamkniętym pliku zwróci ADR’a.

(olszam) #8

teraz działa
z tym podstaw to akurat chciałem to mieć bo wystarczy że jak otwieram plik najważniejszy z danymi to wpisuję numer miesiąca i nie muszę później wpisywać litery kolumny :slight_smile:

(Dimatheus) #9

To też łatwo zrobić. Zmień formułę w komórce Kolumna (L11) na taką:

=WYBIERZ(L13;"C";"D";"E";"F";"G";"H";"I";"J";"K";"L";"M";"N")

A później dodać w komórce L13 numer miesiąca. Wpisujesz liczbę z numerem miesiąca i zmienia się kolumna.

obraz

PS. Jeśli jest oki, oznacz post, w którym jest rozwiązanie. :slight_smile: