Początki programowania

Witam, zacznę od tego iż wiem, że jest dużo takich wątków i tematów na innych nawet forach, ale nie znalazłem aktualnego z 2011r bądź nawet od połowy 2010r.

A więc zaciekawiło mnie programowanie, ogólnie lubię informatykę. Mam 16 lat i chcę zacząć przygodę z programowaniem. Odrazu zaznaczę, że moją przyszłość wiążę z informatyką. W szkolę nie mam problemów z przedmiotami ścisłymi (wręcz przeciwnie). Planując dostać się do jakiś wyższych, dobrych szkół informatycznych,

wiem o tym że już powinienem zacząć naukę i znać podstawy. Więc czy moglibyście mnie pokierować w jakim kierunku się uczyć, jakie książki zakupić,

jaki język znać oraz jakich programów używać…itp.? Narazie umiem nie wiele zapoznałem się z systemem binarnym i szesnastkowym. Zatrzymałem się na tym bo np. uczę się tych systemów a nie wiem po co mi one… Bardzo proszę nasunąć mi jakiś kierunek kształcenia, bo mi się to podoba i chcę się tego uczyć lecz jestem zielony i nie wiem od czego zacząć.

PS.: Proszę mnie odrazu nie “zbesztać” i mówić że takich tematów jest multum. Bo szukałem, znajdowałem np. tematy z 2007 gdzie już się zastanawiali czy polecać język pascala czy nie (bo już się go mało używało, więc teraz najprawdopodobniej w ogóle go się nie używa)

PS.2: Pomoce naukowe w postaci książki nie koniecznie muszą być jakieś tanie żebym musiał potem dokupywać następne… Tym bardziej że za 2 tygodnie mam bierzmowanie i tata mówił że chciałby mi coś kupić, to akurat doskonały prezent :slight_smile:

Aż tak dynamicznie języki programowania się nie rozwijają, nierzadko historia tych popularnych, uznanych i sprawdzonych liczy sobie ponad kilkanaście lat.

Z całą pewnością: nie jeden. Natomiast co do tego jakie i w jakiej kolejności, to każdy powie Ci co innego i inaczej to uargumentuje.