Początki w SQLu... 2 pytania

Witam,

Chciałbm nauczyć się SQLa, korzystam (podobnie jak w przypadku XHTMLa) z kursów internetowych. Na http://www.w3schools.com/sql/sql_tryit.asp (oprócz kursu) znajduje się narzędzie dzięki któremu można wypróbować poznane polecenia…

Próbowałem wpisać coś takiego:

Niestety bezskutecznie. To moje pierwsze pytanie - co robię źle…?

I drugie pytanie (zaznaczam, że jestem laikiem) - w jakim programie (bazodanowym?) mógłbym stworzyć własną bazę, tworzyć tabele i sprawdzić wszystkie poznane polecienia…? Zależy mi na jakimś freeware.

Wpisz to w jednej linii, a nie w kilku bo to wszystko jedno polecenie.

Baza danych? Np. MySQL, SQL Server, Oracle(tak się zwie ich baza danych?), DB2 i wiele innych.

Edit:

A, tam można i tak wpisywać. Czyli pierwsza rada nieważna. Możliwe, że tam można tylko zapytania SELECT (***) używać.

no można, można… ale u Ciebie działa?

ściągnąłem właśnie MySQL… uruchamia się w wierszu poleceń (MySQL Command Line Client). Nie za wiele potrafię / mogę tam zrobić… Może jakąś “złą wersję” pobrałem?

Z linii komend możesz wszystko zrobić. A pobrałeś raczej dobrą wersję. Poszukaj sobie jakiegoś graficznego programu do obsługi MySQL-a(jest na stronie MySQL-a) z możliwością wpisywania poleceń. O wiele milej się pracuje.

Na tej stronie po prostu zablokowali tabele do edycji. Nie da się więc robić UPDATE. Można jedynie przeglądać dane.

Polecam phpMyadmin i mySQL. PhpMyadmin pokazuje składnie wszystkich komend, więc łatwo się nauczyć co i jak.

Tak, tylko żeby uruchomić PMA trzeba jeszcze instalować serwer i zintegrować z nim interpreter PHP…

Jeżeli chcesz się faktycznie bawić MySql to poszukaj manuala do niego.

O ile pamiętam otwierając linie poleceń MySql musisz wpisać login i hasło, które podałeś podczas instalacji.

Następnie, po zalogowaniu tworzysz bazę “create database nzawa” (poprawcie mnie jeśli się mylę), następnie tworzysz tabele. Bez manula będzie Ci ciężko.Jak na pierwszy kontakt z sql nie polecam.