Początki z grafiką 3d


(ag11) #1

Cześć, od pewnego czasu interesuje mnie grafika 3D, chciałabym się zacząć rozwijać w tej dziedzinie. Wcześniej trochę bawiłam się w Sketchupie (wymagały tego studia), spodobało mi się i myślałam nad nauką kolejnego programu, bardziej rozbudowanego i pozwalającego na większe możliwości.
I tu pojawiają się pytania. Który z programów byłby najlepszy? Blender? 3ds Max? Czy może inny i czego w ogóle wymaga rynek? Chciałabym się zająć wizualizacjami albo animacjami. Czy bez rysunku dam sobie radę? I jak z płatnymi szkoleniami, warto?


(Druii) #2

Witam

Jak widzę ciężko dostać odpowiedź, a ja też nie pomogę zbyt wiele, ale podpowiem coś z Blendera.

Miałem swego czasu zajawkę na 3D (oczywiście zbyt wolny rozwój mnie zdemotywował - Ty tego nie rób bo to potężna dział i w przyszłości mogą być dobre pieniądze). Jako samouk ciężko było ruszyć z czymś konkretnym, ale po 1-2 miesiącach udało mi się nawet zarobić :slight_smile:
Dużo korzystałem z tutoriali z Youtuba - ogarnąłem mega fajny (jak moje umiejętności) dom z animacją, zastawę porcelanową, samochód oraz kilka innych drobiazgów.
Według mnie jest to potężne narzędzie, co wiąże się z sporą ilością nauki, ale sam program to pikuś, bo tak na prawdę liczy się Twój zmysł i poczucie estetyki. Programy o podanej tematyce (ZAWSZE) są analogiczne. Inny interfejs, skróty klawiszowe to nie przeszkoda. Czasem różnią się funkcjami, ale zazwyczaj działają podobnie.

Kiedy przenosiłem się z grafiki rastrowej na wektor myślałem że oszaleje, ale na spokojnie podejście do tematu i teraz nie ma dla mnie różnicy między używaniem dwóch rożnych programów. Jeśli przerzucisz się na Blendera, zobaczysz że będzie podobnie.


Pozdrawiam
Łukasz

www.drukarniatrojka.pl