Początki z programowaniem gier


(renifer3) #1

Witam.
Chciałbym nauczyć się pisać gry.
Najbardziej odpowiada mi język C/C++. Myślę, że znam go wystarczająco aby zacząć coś nowego. Robiłem też programy okienkowe oparte o klasy C++ w Qt z wykorzystaniem kilku wątków.

Od czego polecacie zacząć? Pewnie od jakiś prostych gier 2d. Prawdopodobnie przydałby się jakiś silnik graficzny (najlepiej darmowy :smiley:) ale ja się w tym nie orientuję.


(Razi) #2

Od książek. I prostszych gierek i aplikacji. Czegokolwiek, co już umiesz, tylko trochę bardziej skomplikowane. Od klonów starych gierek.


(TestamenT) #3

Polecam silnik do gier o nazwie Godot. Do programowania używa swojego języka skryptowego. Ale jak ktoś chce to może w C++ i od wersji 3 również C#. https://godotengine.org/
Na razie nie brałbym się za wersje 3 bo dopiero jest w fazie doszlifowania i obecnie są uciążliwe błędy.


(Johny) #4

Język programowania C,C++,dodatkowo odpowiednie biblioteki,możesz pobawić się biblioteką allegro,aby załapać czym jest programowanie komputerów.W Windows to biblioteki DirectX+biblioteki API operujące na oknach zakryte obiektowo.Silnik to odpowiednio napisany mechanizm gry z bibliotekami.


(hindus) #5

Myślę, że kolega już załapał czym jest programowanie komputerów:

A polecanie DirectX i API to sadyzm, jak ktoś zaczyna, to powinien wybrać jakąś prostą, przyjazną i dobrze udokumentowaną bibliotekę.


(Johny) #6

Do prostych gier wystarczy Allegro,potem można iść dalej.Napisałem jak to jest robione w Windows.
Masz tam obsługę klawiatury,myszki,bitmap,spriteów.Ta biblioteka jest otwarta.Dokumentacja jest w necie.


(renifer3) #7

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi :slight_smile: