Podczas instalacji nie wczytuje dysków

Witam wszystkich.

Mam nie maly problem i nie wiem do kogo mam się z nim skierować.

Otóż posiadam laptopa HP i ostatnim razem chciałem zainstalować Windowsa XP…(jego systemowy to Vista)

i probem polega na tym że nie widzi dysków i wywala mnie podczas instalacji…nie mam żadnego systemu teraz na tym laptopie i niewiem jak Sobię mam z tym poradzić a wchodziłem po różnych forach i nic…

jestem zielony do tego tematu więc prosze mi  tłumaczyć krok po kroku

tutaj jakieś dane jakbym mógł pomóc:

 

Processor: intel pentium dual CPU T2390 1.86Ghz 1.87Ghz

 

kamyk1604, proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie, używając opcji EDYTUJ , później Użyj pełnego edytora , popraw tytuł tematu, tak aby mówił konkretnie o problemie. W przypadku zignorowania prośby temat poleci do śmietnika.

Wejdź do biosu, zmień tryb SATA (Mode) na Compatibility lub IDE (może też być Disabled), zapisz ustawienia i spróbuj zainstalować system.

 znaczy sie bo ja tego nie ogarniam i gdzie mam wejść by zmienić to ?

Podaj dokładny model laptopa, to może uda Ci się pomóc… Jak włączasz laptopa, wyświetlają się na krótko komunikaty (że np. wciśnięcie klawisza F12, lub F10, lub Escape pozwala na wejście do ustawień BIOSu - Setup Menu czy coś podobnego). Tam właśnie trzeba zmienić z AHCI na IDE dla dysku (bez tego byś musiał mieć oryginalny dysk dodawany do Twojego laptopa, lub zintegrować sterowniki kontrolera dysku z płytą instalacyjną a z tym sobie raczej nie poradzisz).

 no to ja mam HP G7000

<esc> enable startup message

<f1> system informator

<f2>startup check

<f9>change bot device order

<f10>bios setup options

<f11>system recorvery i to wszystko 

F10 i przejdź na zakładkę Configuration

no jestem w zakładce system configuration i jest -language

sata native support i boot options

Jakie opcje masz w 

sata native support

jest Enable i Disable i zaznaczone na Enable