Podejrzanie niskie temperatury procesora

Witam, z czystej ciekawości postanowiłem sprawdzić, jak wyglądają temperatury kompa podczas grania. Odpaliłem OSD w Afterburnerze i moim oczom ukazały się takie cyferki:

Nie znam się, ale temperatury procesora są chyba niskie. Powinienem się martwić, czy mylę się i wszystko jest w porządku? Dodam tylko, że jestem zdziwiony, bo posiadam stockowe chłodzenie, obudowę bez ŻADNYCH wentylatorów i z tragiczną wentylacją. Mój procesor to i5-4460. Z góry dzięki za pomoc.

Czasami wystepują przekłamania w temperaturach rdzeni - na moim FX 8320 w IDLE mam rzekomo 18-21 w pomieszczeniu o temperaurze 22-24, obok karty graficznej o temperaturze 35-40. Ustaw pokazywanie temperatury całego CPU, bez rozdzielania na rdzenie. Ten wynik jest zazwyczaj bardziej miarodajny.

Wszystko jest w porządku. Nie ma się czym martwić.

Nie do końca, bo jak czujnik zgłasza za niską temperaturę to nie zadziała zabezpieczenie przed przegrzaniem. Oczywiście jak czujnik samego CPU ma usterkę, bo temperatury rdzeni nie są aż tak bardzo istotne, bo zbyt wysoka temperatura jednego podwyższa temperaturę reszty układu.

Dla porównania temperatury rdzeni mojego FX w stresie są o około 20 stopni niższe niż całego procesora co jest bzdurą.

Czujniki w Fx i i5 działają zupełnie inaczej. Tutaj wszystko jest w normie. Temperatura 60 stopni podczas np grania nawet na stockowym coolerze na i5 4460 to nic nadzwyczajnego żeby wysnuwać teorie o uszkodzonych czujnikach.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że działają inaczej? Zbyt niskie temperatury zdarzają się zarówno na Intelach jak i AMD więc teoria o kant tyłka potłuc…

Dlatego pisałem o sprawdzeniu temperatury całego procka, bo ta zazwyczaj nie sprawia problemów i można sobie porównać.

A podejrzewam przekłamane temperatury, bo na lepszych Coolerach niż stock użytkownicy mają ok 60 stopni.