Podkręcanie e4300

(Dudi4155) #1

Niedawno zakładałem topic z prośbą o pomoc w wyborze procesora :slight_smile: Doradzono mi kupno intela core2duo e4300, którego ponoć na płycie głównej abit ab9 można całkiem nieźle podkręcić :slight_smile: Wczoraj kupiłem sprzęt, dzisiaj już wszystko zamontowałem, ale jest pewien problem. Obecnie ustawiłem FSB z 9x204 na 9x278 i wszystko działa bez zarzutu. Ale przy podkręceniu chociażby na 9x285, system się już nie bootuje... Widziałem wyniki innych osób w internecie i wiem, że FSB można podkręcić do 9x333, więc nie wiem czemu u mnie nie da rady nawet na niższych ustawieniach... Napięcie na procesor jest standardowe - (1.325V). Jestem zielony w sprawach sprzętu, więc może byście mi coś poradzili? Poniżej zamieszczam moją konfigurację sprzętową:

Płyta główna: abit ab9

Pamięć: Goodram 1GB PC4200 DIMM

Zasilacz: Chieftec 450W

Procesor: Intel C2D E4300

(Jinx83) #2

Jak timmingi RAMu?

PC4200 trochę słaba do o/c może nie wyrabiać. chociaż 285x2=570 więc powinna.

można było przynajmniej PC 5300 brać.

podnieś napięcie na procku.

Chłodzenie BOXowe?

Jak nie pomoże to na RAMie też podnieś.

(Angel1122) #3

Mogła też się trafić słaba sztuka do OC i trzeba podnieść napięcie żeby dalej podkręcić, no albo faktycznie to wina pamięci.

(Błażej) #4

I kontroluj temperatury.

Najpierw Vcore podnoś

Jak nie będzie wyrabiać to następnie Vdimm

(Dudi4155) #5

Ehhh, i znowu moja niewiedza wychodzi na wierzch :slight_smile:

Podniosłem do 1.500V. Nie pomogło. Powinienem podnieść jeszcze wyżej?

Nie. Arctic Cooling Freezer 7 Pro. Może nie najwyższej klasy, ale jak na razie temperatura nie jest wysoka.

Mniej więcej do ilu?

Bios mam aktualny, ale nie mam takiej opcji :>

(Kosmate) #6

Nie bo będzie Ci temperatura wzrastać....

Jak standardem jest 1,8 - 1,9 to gdzieś do 2,1v.

Nie wiem do końca, ale do o/c to Asusy lepiej brać :wink:

(Błażej) #7

To poszukaj opcji do podnoszenia napięcia dla pamieci

Powinny być opcje

+0,1v

+0,2v

itp.