Podkręcanie e4300

Niedawno zakładałem topic z prośbą o pomoc w wyborze procesora :slight_smile: Doradzono mi kupno intela core2duo e4300, którego ponoć na płycie głównej abit ab9 można całkiem nieźle podkręcić :slight_smile: Wczoraj kupiłem sprzęt, dzisiaj już wszystko zamontowałem, ale jest pewien problem. Obecnie ustawiłem FSB z 9x204 na 9x278 i wszystko działa bez zarzutu. Ale przy podkręceniu chociażby na 9x285, system się już nie bootuje… Widziałem wyniki innych osób w internecie i wiem, że FSB można podkręcić do 9x333, więc nie wiem czemu u mnie nie da rady nawet na niższych ustawieniach… Napięcie na procesor jest standardowe - (1.325V). Jestem zielony w sprawach sprzętu, więc może byście mi coś poradzili? Poniżej zamieszczam moją konfigurację sprzętową:

Płyta główna: abit ab9

Pamięć: Goodram 1GB PC4200 DIMM

Zasilacz: Chieftec 450W

Procesor: Intel C2D E4300

Jak timmingi RAMu?

PC4200 trochę słaba do o/c może nie wyrabiać. chociaż 285x2=570 więc powinna.

można było przynajmniej PC 5300 brać.

podnieś napięcie na procku.

Chłodzenie BOXowe?

Jak nie pomoże to na RAMie też podnieś.

Mogła też się trafić słaba sztuka do OC i trzeba podnieść napięcie żeby dalej podkręcić, no albo faktycznie to wina pamięci.

I kontroluj temperatury.

Najpierw Vcore podnoś

Jak nie będzie wyrabiać to następnie Vdimm

Ehhh, i znowu moja niewiedza wychodzi na wierzch :slight_smile:

Podniosłem do 1.500V. Nie pomogło. Powinienem podnieść jeszcze wyżej?

Nie. Arctic Cooling Freezer 7 Pro. Może nie najwyższej klasy, ale jak na razie temperatura nie jest wysoka.

Mniej więcej do ilu?

Bios mam aktualny, ale nie mam takiej opcji :>

Nie bo będzie Ci temperatura wzrastać…

Jak standardem jest 1,8 - 1,9 to gdzieś do 2,1v.

Nie wiem do końca, ale do o/c to Asusy lepiej brać :wink:

To poszukaj opcji do podnoszenia napięcia dla pamieci

Powinny być opcje

+0,1v

+0,2v

itp.

Podnoś stopniowo

Podkręciłem trochę napięcie na RAM - system się uruchomił, ale zaraz po tym zresetował…