Podkręcanie E6300 - pytania od laika

Od jakiegoś miesiąca mam nowego kompa i pomyślałem, że nadszedł najwyższy czas żeby go spalić 8). Jeśli chodzi o overclocking to jestem laikiem. Sprzęt mam taki jak w podpisie.

Intel Thermal Analysis Tool na boxowym chłodzeniu pokazuje mi taką temperaturę procesora: CPU 0: 42st C, CPU 1: 43st C.

Jaka temperatura jest bezpieczna dla procesora po podkręceniu? (biorąc pod uwagę, że procesor może być kiedyś bardziej obciążony).

O co chodzi z tym, że w czasie podnoszenia FSB równocześnie podkręca się pamięć i PCI-express? Jak zablokować to, żeby podkręcać tylko sam procesor?

Jak jest z gwarancją (traci sie w końcu, czy się nie traci)? Czy gdy podkręcę procesor i po jakimś czasie wrócę do standardowych ustawień i (odpukać) procesor się zepsuje, to czy producent może jakoś sprawdzić czy procesor był kręcony?

Poniżej wklejam zdjęcie narzędzi do podkręcania jakimi dysponuje moja płyta. Proszę o podanie co po kolei mam robić.

b9cb1c57f7c91c1b.jpg

Warto poczytać

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic … highlight=

Zakładam, że do tego sprzętu kupiłeś porządny zasilacz :wink:

Podność stopniowo co kilkanaście Mhz.

Kontroluj temperatury.

Kręć do tego aż będziesz miał zwosy i komp przestanie pracować stabilnie.

Gdy zaczniesz go modyfikować(O/C) to tracisz gwarancje.

Wystarczy reset biosu i się nie powinni poznać :stuck_out_tongue:

Już mniej więcej wiem. Tylko teraz mam dwa pytania:

1)Ustawiłem ręcznie taktowania ramu na 800Mhz, jak poustawiać opóźnienia?

2)Nie widzę nigdzie możliwości zmiany taktowania PCI. Mam podłączony tuner TV i nie chciałbym go spalić… Co radzicie z tym zrobić?

c172f21564f191e8.jpg

jest ustaiwony sztywno na 33MHz.

OK, dzięki wielkie.

A co z tymi timingami? Zostawić na auto, czy też ręcznie posutawiać? Fabrycznie mam RAM CL4.

Czy overclocking bardzo skraca żywotność podzespołów?

Podnoś zegary, jak skończysz kręcić procka, to dopiero baw się z timingami.