Podkręcanie i5 2500K - jaki daje efekt?

Witam wszystkich.

Czy podkręcenie procesora i5 ze standardowych 3,3GHz na 3,5GHz sprawi że będzie tak samo wydajny jak i7 2700K na standardowych ustawieniach 3,5GHz? Bo ja w sprawach podkręcania jestem zielony.

no forum mistrzowskie nikt tu nie odpowiada

Nie nie sprawi, różnice będą nie wielkie, ale i7 będzie wygrywał. Jednak to podkręcenia da Tobie kilka klatek w grach(z 2-3).

Nie wiem po co podkręcać do 3.5, to jest bez sensu, po pierwsze, i5 na stock jest bardzo wydajnym prockeim, jeżeli masz wydajną kartę grafiki to nic nie musisz robić, wszystko będzie działać płynnie i bez zacinek…

Jeżeli już chcesz “coś” osiągnąć to podkręć go samym mnożnikiem do 4.2/4.3 o ile pozwala Ci na to zasilacz i chłodzenie :slight_smile:

chodzi mi o to czy lepiej kupić i5 2500K i go podkręcić czy zapłacić 400zł więcej i kupić i7 2700K i mieć powiedzmy to samo bez podkręcania?

Do zastosowań domowych i5 2500k jest całkowicie wystarczający, IMO, płacenie za i7 2600k jest bez sensem, lepiej pozostały budżet (ok 400zł wspomnianych przez Ciebie) przesunąć na lepszą grafikę…

Sam jestem posiadaczem i5 2500k, GTX 670 i wszystko śmiga bez problemów :slight_smile:

Jak poczytasz w sieci to dowiesz się że i5 2500k dawał/daje jeden z najlepszych stosunków wydajność/cena :wink:

a co to da to podkręcenie?

po przekroczeniu progu 3,7 ghz i tak pracuje tylko jeden rdzeń,a pozostałe się wyłanczają

różnica pomiędzy i5 i i7 niepolega na ghz tylko na ilości wątków i wielkości l2

kup i5 podkręć ewentualnie wymien chłodzenie jeśli to zrobisz jesteś 300 zl na ++++

W zasadzie wszystkie podzespoły mam już zakupione został mi tylko procesor i poluje na asusa xonara d2

Dodane 20.09.2012 (Cz) 19:26

wątki w grach podobno nic nie dają nie wiem jak jest z pamięcią

Wiesz że coś gdzieś dzwoni tylko chyba nie wiesz, w którym kościele…

Sytuacja, którą opisujesz (dosyć błędnie) występuje przy włączonym Turbo Boost o ile ustalone dla jednego rdzenia…