Podkręcanie karty graficznej

Witam, z racji tego iż zaopatrzyłem się w nowy procesor jaki i zasilacz, myślę że najwyższa pora na zrobienie czegoś z kartą graficzną. Przez to że nie mam funduszy jedynym wyjściem na zrobienie czegokolwiek będzie podręcenie ów karty. Problem w tym że jestem kompletnie zielony w tych sprawach, widziałem na forach sposoby podkręcania poprzez program MSI afterburner + ATI Tool, ale temperatury sięgały 77*C. Dlatego bałem się podkręcania, zastanawiam się czy będzie wymagany zakup nowego chłodzenia do karty. Proszę o wskazówki jak podkręcić i ewentualnie co zakupić.

Pozdrawiam!

CPU : AMD Phenom x4 945

RAM : 4GB DDR3 Kingston

MB : MSI GF615M-P33

GRAFIKA : GIGABYTE RADEON HD 5770 1GB

ZASILACZ : CHIEFTEC GPA-500S8 500W

Podkręcasz małymi krokami (rdzeń np o 10-15 MHz a pamięci o 20-30 MHz) i testujesz stabilność za pomocą http://www.dobreprogramy.pl/FurMark,Program,Windows,27640.html (przy okazji monitorujesz temperatury).

77 stopni nie jest to wysoka temperatura dla grafiki (nie przekraczaj 85 stopni).

Ile czasu mam testować ów stabilność ?

Na początek uruchamiaj Benchmarka (zamiast BURN-IN test). Jeśli nie będzie artefaktów to podkręcaj dalej.

Dodane 07.12.2012 (Pt) 9:55

Na początku podnieś zegary np o 50 MHz (osobno podkręcaj rdzeń i pamięci).

Dodane 07.12.2012 (Pt) 9:57

Co jakiś czas uruchom BURN-IN test i sprawdź temperatury.

Artefaktów brak, SCORE:1376 a temperatura maksymalna 83 stopnie przy 1600x900, obawiam się podkręcania trochę :slight_smile:

Czy to twoja karta http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3283#ov jeśli tak to ma trochę mały wentylatorek więc będzie łapała wysokie temperatury.

Dokładnie ta. Dlatego też rozważam kwestię wymiany chłodzenia karty :wink:

Sprawdzaj wydajność (jeśli zacznie spadać to znaczy że przesadziłeś z pamięciami).