Witam.
Postanowiłem podkręcić moją kartę: MSI 9600GT 512MB DDR3 256bit. Standardowe taktowania karty to: ( 675/1650/1800 )
Słyszałem, że najlepszym programem do tego jest Riva Tuner. Nigdy wcześniej nie podkręcałem grafiki, nie chcę popełnić błędu, stąd moje pytania.
-
co podkręcać w pierwszej kolejności: Core -> Shader -> Memory czy inna kolejność???
-
które z taktowań najlepiej wpływa na wydajność? co jest ważniejsze? Maksymalne wykręcenie rdzenia, shaderów czy pamięci?
Dodam, że za mną pierwsze próby.
Wstepnie zacząłem od podkręcania Core clock - stopniowo co 10 MHz. Doszedłem do 750 MHz. Po każdym podniesieniu taktowania “stabilność” sprawdzałem uruchamiając 3DMark 06.
Teraz jestem na etapie podnoszenia Shader clock. Na razie udało mi się dojść do 1870 MHz. I tutaj mam pytanie. W Riva Tuner jest opcja Link Clock po zaznaczeniu której podnosząc częstotliwość Core - wzrasta także Shader clock. Czy przy podkręcaniu zaleca się podnoszenie częstotliwości rdzenia razem z Shaderami, czy lepiej osobno -tak jak robię to teraz??? Oczywiście tutaj także podniesione taktowania sprawdzam 3DMarkiem.
Wieczorkiem zabiorę się za Memory clock…
Każde uwagi chętnie wysłucham. Grafę podkręcam po raz pierwszy, więc każda wskazówka jest dla mnie cenna!
Pozdrawiam