Podkręcanie procesora i karty graficznej

Witam, jestem zielony w te klocki, a po 6 latach od kupna komputera przydałoby się go lekko podkręcić by nadążał za potrzebami : )

I tu moje pytanie, chciałbym się dowiedzieć co sprawdzić w tym celu, jak się podkręca (nie chcę by nagle temperatury skoczyły mi 3 razy i by przypadkiem coś siadło - chciałbym zrobić to jakoś optymalnie - nie za mało nie bardzo dużo - tak by bez problemów działał).

Sprzęt (podaję tylko parę ponieważ chyba tylko to będzie was interesować):

Procesor: Intel® Core i3 CPU 530 @ 2.93GHz, 2933 MHz

RAM: 4GB

Karta Graficzna: ATI Radeon HD 5700 Series

Zasilacz: Modecom PSU PREMIUM 530W (słyszałem, że akurat ten jeden z modecomu nie jest zły , a reszta tej firmy kuleje i lepiej na tamtych nie podkręcać).

Temperatura procesora podczas pracy/ gry itp wynosi (z tego co widzę na wyświetlaczu) od około 25-32 stopni.

Nie chciałbym może osiągać temperatury 60 ale chyba przy 40 czy 50 nie powinno się nic dziać. Nie wiem sam, nie znam się zbyt dobrze : )

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Na początek przeczytaj poradnik http://www.purepc.pl/podkrecanie/poradn … procesorow

Przeczytane, jednak mając zasilacz modecomu lekko się obawiam czy próbować. + zastanawiam się o ile mniej więcej podkręcać, jak zmieniać napięcia itp. mając na uwadze, że nie chcę wyciskać z procesora i karty wszystkiego. Może ktoś ma jakąś podobną konfigurację jeśli chodzi o sprzęt i może polecić jakieś dobre ustawienie.

Płyta główna: Gigabyte GA-H55-UD3H

Te procki ładnie się kręcą ale odradzam podkręcanie na tym zasilaczu (dodatkowo jeszcze chcesz podkręcać grafikę)

Pobór energii bez podkręcania (maksymalny)

power_load.gif

Pobór energii po podkręceniu (wzrost o 50W)

power_loadoc.gif

Każdy procesor kręci się inaczej (zależy od danej sztuki).

W zasadzie zastanawiam się co w ogóle podkręcać jeśli już. Problemy wyglądają np. tak.