Podkręcanie procesora

(system) #1

Witam, mam celerona D 3.2GHz w stresie temperatura nie przekracza 40stopni, normalnie utrzymuje sie na 25-30stopniach. Chciałbym go podkręcić, nie ukrywam ze jestem zielony w tym temacie i zupelnie nie wiem od czego zaczac :confused:

szukalem oczywiscie w googlach ale tam są artykuły w 2005 roku :] wiec nie wiem czy wierzyc takim opisom, technika idzie do przodu...

prosilbym o kilka slow wytlumaczenia, ewentualnie jakis odpowiedzialny link

pozdrawiam i dzieki

(Bambosz107) #2

Najprostsze wytłumaczenie: zwiększasz wartość FSB w BIOSIE ile wlezie. :]

(Mattatg) #3
nie ukrywam ze jestem zielony w tym temacie

Więc lepiej tego nie próbuj bo możesz coś popsuć tak poważnie to te materiały będą dobre bo technika idzie do przodu ale w przypadku twojego kompa już nie. Spróbuj zaktualizować bios może wnosi coś nowego np mnożniki odblokowuje oraz wymień chłodzenie na procka.

(Bambosz107) #4

Raczej sie nie spotkalem z tym zeby bios mnoznik odblokowywał...

(Xilon ) #5

po co ma wymieniać chłodzenie ? jak ma w stresie 40 stopni, lepiej powiedz nam jaki masz zasilacz ? i jaka płyta główna? sprawdź programem cpu-z w zakładce mainboard i napisz model płyty głównej

(system) #6

tracer 370W plyta gigabyte ga-945gzm-s2

http://www.gigabyte.pl/products/mb/spec ... s2_30.html

chciałbym żeby procesor działał....

tempfcr.jpg

(Marusg) #7

nawet nie próuj podkrecać na tym zasilaczu!!

mozesz przez niego zjarać kompa

tracer robi jedne z najgorszych zasiłek

nigdy nie warto wierzyć wartością napięć z programów typu speedfan/everest bo rożnie maja się do rzeczywistych napięć, ale w twoim przypadku nawet everest pokazuje masakryczne napięcie 11,71v na lini +12v :smiley:

wymienisz zasilacz to możesz myśleć o podkręcaniu

(system) #8

czyli jak jest za mało to niedobrze? a np 2 linijki wyzej jest linia +2.5V a jest 2.7V to dobrze czy źle?? planuje zmienic ten zasilacz na jakis 500W :]

(Marusg) #9