Podkręcanie w biosie, obniżenie obrotów coolera

(Majster1942) #1

Witam więc tak mam: AMD Phenom II x4 955 Black Edition, Chłodzenie na procesorze Noctua Nh-u9b Noctua (max wdłg. producenta 17,5 db ~ok 1100 obrotów, 2 wiatraki) 4x2gb Kingston hyper X Blue 1600 Mhz ddr3, Zasilacz Chieftec 500 W (wersja z długimi kablami), obudowa Cooler master Elite rc 430, dysk twardy (1) WD caviar 1tb+Wd (2) 160 gb, grafika Geforce 9800 gtx 1gb

Chciałbym ciche i możliwie jak najbardziej wydajne ustawienie. Podaje zdjęcia z Biosu i z Everesta jak to wygląda.

1uqp.th.pngEverest i cpuiz

yrvs.th.png

Czerwoną strzałką zaznaczyłem co zmieniłem (ram w auto był na 1333) na podkręcaniu procesora nie znam się zbyt clock ratio podniosłem o 300 mhz, czy mogę więcej bez obaw o temperaturę? np. do 4000 Mhz. Czy muszę northbridge freq i ht link freq zmieniać? Na biało zaznaczyłem 1654 obroty prawdopodobnie wiatraka obudowy można je zmienić? Nawet podczas włączenia i bezczynności ma tyle obrotów. Na koniec pytanie o timingi czy je zmieniać tak jak kingston ma w opisie?

PS: wiem że słaba karta graficzna do tego zestawu lecz chwilowo musi być i nie przeszkadza.

(mrFreeze) #2

Tutaj niezły poradnik

(Majster1942) #3

a jak się zorientować że procesor jest nie stabilny po podkręceniu? i jeszcze sprawa tego wiatraka nr 4 z 1600 rpm czy da się zmniejszyć i od czego to jest? po odgłosach możliwe że zasilacz

(mrFreeze) #4

Dajesz test ORTHOS jak przejdzie test powinno być OK. NB fan speed - masz jakiś wentylator na płycie głównej? North Bridge (NB) czyli mostek północny.

(Majster1942) #5