Podkręcenie procesora AMD Athlong(TM) xp 2600+ 1,15Ghz

(Andrzejejanosz) #1

Witam chciałbym podkręcić procesor AMD Athlong xp 2600+ 1,15Ghz ino jestem w tych sprawach zielony jakby ktoś mógł pomuc byłbym wdzięczny.

(witek-pl) #2

XP2600 nie jest taktowany zegarem 1.15Ghz jeśli tak ci pokazuje to jest źle ustawione szyna FSB i/lub mnożnik. Ustaw w BIOS w zależności od mnożnika (nie wiem jaki masz rdzeń) na 133 (przy x16)  lub 166 (x12.5). Gdzie znaleźć odpowiednią opcję przeczytasz w manual`u swojej płyty głównej.

(Andrzejejanosz) #3

jak to ustawić i jak sprawdzić jaki mam rdzeń

(witek-pl) #4

Rdzeń procka to Barton. Prawidłowe taktowanie szyny FSB na podstawie mnożnika to 333MHz. W zależności od płyty głównej FSB ustawiasz albo z poziomu BIOS lub za pomocą zworek na MOBO (schemat będzie w manual`u). Po całym zabiegu powinien mieć prawidłowe taktowanie 1917 MHz.

Edyta:

Zobacz czy w cpu-z napięcie to stałe 1,776V czy zmienne i akurat tylko wskoczyło na snapsie, prawidłowe powinno wynosić 1.65V.

(JNJN) #5

I przy tym CPU podkręcanie nic nie da (praktycznie nie zwiększysz wydajności), a możesz tylko wykończyć kompa.

(Andrzejejanosz) #6

sprawdziłem napięcie i jest stale 1776v

tus są dane z eversta o płycie głównej i napisz mi jak to dokłądnie ustawić bo jak już wcześniej pisaęm jestem w tych sprawach zielony

post-253100-0-20891200-1392455728_thumb.

(JNJN) #7

W biosie dla tego CPU ma być takie ustawienie: mnożnik x11.5 i FSB 166 = około 1900 MHz=1.9GHz

Jak nie wiesz jak przestawić FSB (Bus speed) w biosie, wklej tu zdjęcia biosu z ustawieniami CPU.

(Andrzejejanosz) #8

zdjęcie z biosu

post-253100-0-91663700-1392479738_thumb.

(JNJN) #9

CPU External … przestaw na 166/33 i zapisz bios Save.

I jak coś podaj tu wszystkie opcje.

(Andrzejejanosz) #10

nie mogę tego przstawić bo jest na szaro i mi nato nie

przechodz co muszę zrobić zeby to przestawić ?

(JNJN) #11

Daj screen z CPU-Z zakładka Mainboard.

A zobacz, czy ustawisz 133/33.

(CrisPL) #12