Witam chciałbym podkręcić procesor AMD Athlong xp 2600+ 1,15Ghz ino jestem w tych sprawach zielony jakby ktoś mógł pomuc byłbym wdzięczny.
XP2600 nie jest taktowany zegarem 1.15Ghz jeśli tak ci pokazuje to jest źle ustawione szyna FSB i/lub mnożnik. Ustaw w BIOS w zależności od mnożnika (nie wiem jaki masz rdzeń) na 133 (przy x16) lub 166 (x12.5). Gdzie znaleźć odpowiednią opcję przeczytasz w manual`u swojej płyty głównej.
jak to ustawić i jak sprawdzić jaki mam rdzeń
Rdzeń procka to Barton. Prawidłowe taktowanie szyny FSB na podstawie mnożnika to 333MHz. W zależności od płyty głównej FSB ustawiasz albo z poziomu BIOS lub za pomocą zworek na MOBO (schemat będzie w manual`u). Po całym zabiegu powinien mieć prawidłowe taktowanie 1917 MHz.
Edyta:
Zobacz czy w cpu-z napięcie to stałe 1,776V czy zmienne i akurat tylko wskoczyło na snapsie, prawidłowe powinno wynosić 1.65V.
I przy tym CPU podkręcanie nic nie da (praktycznie nie zwiększysz wydajności), a możesz tylko wykończyć kompa.
sprawdziłem napięcie i jest stale 1776v
tus są dane z eversta o płycie głównej i napisz mi jak to dokłądnie ustawić bo jak już wcześniej pisaęm jestem w tych sprawach zielony
W biosie dla tego CPU ma być takie ustawienie: mnożnik x11.5 i FSB 166 = około 1900 MHz=1.9GHz
Jak nie wiesz jak przestawić FSB (Bus speed) w biosie, wklej tu zdjęcia biosu z ustawieniami CPU.
CPU External … przestaw na 166/33 i zapisz bios Save.
I jak coś podaj tu wszystkie opcje.
nie mogę tego przstawić bo jest na szaro i mi nato nie
przechodz co muszę zrobić zeby to przestawić ?
Daj screen z CPU-Z zakładka Mainboard.
A zobacz, czy ustawisz 133/33.
A spróbuj ruszyć CPU SPEED, bo to widzę możesz zmienić. Czy płyta sama przy ustawieniu taktowania nie wbije tych wartości co podaje JNJN.
No to trzeba wykonać resest biosu baterią - jak to zrobić poczytaj na Forum, prawidłowy reset zresetuje ustawienia daty i godziny.
Sprawdź ustawienia później CPU.
I najpierw sprawdź, czy można ustawić 133/33?