Podłączanie drukarki

Witam w komputerze stacjonarnym na systemie windows xp mam podłączoną drukarkę,przez router mam w laptopie system windows vista home premium za za choinkę nie mogę podłączyć drukarki tak aby drukować w laptopie hp photosmart c5280 pisze mi nieraz komunikat “Sysytem windows nie może podłączyć do drukarki.Upewnij się że wpisana nazwa jest poprawna i że drukarka jest podłączona do sieci” i drugi komunikat “System Windows nie może podłączyć do drukarki.Usługa buforu wydruku na serwerze nie jest uruchomiona.Ponownie uruchom bufor na serwerze lub ponownie uruchom serwer”.

Jestem zielony w tych sprawach więc prosiłbym o wytłumaczenie w zrozumialy sposób tak aby można było to wykonać dobrze.

a udostepniles ta drukarke na xp ?

sprawdz czy macie taka sama grupe robacza

na vista wejdz do start/ustawienia/drukarki i faksy/ dodaj drukarke

moje gg 4109412

tak w xp udostępniłem

a w viscie dodales ?

Dodane 30.12.2009 (Śr) 21:16

aa i musisz miec obydwa komputery wlaczone podczas drukowania

Dodane 30.12.2009 (Śr) 21:18

a szczegolnie ten gdzie kablem jest drukarka podlaczona

dodałem w xp i vista do wyjątków spoolsv

i dziala?

nie dodalem drukarkę wysłałem do druku i bufor przyjął i znikło z bufora zadanie ale drukarka nie drukuje

Problem jest w samym udostępnianiu - Vista vs XP.

Niby oba systemu są MS i do tego kolejna edycja systemu ale nie do końca działa udostępnianie plików/drukarek. Problemem jest Vista w której trochę się zmieniło jeśli chodzi o udostępnianie (nie wygląd okienek a model działania).

Poszukaj na stronie MS - kiedyś pobierałem łatkę dla XP SP3 aby poprawnie działała sieć w nowym systemie.

ten problem występował tylko chyba w udostępnianiu plików pozatym ja mam tez wiste i xp i drukarka mi ładnie drukuje może wina rutera lub firewall

w firewallach dodałem wyjątki już nie wiem co robić skończyły mi się pomysły

ale oba komputery sa wlączone i jaki ruter lub switch masz

netgear wgr614v7,2 kompy włączone