Podłączanie głośników 6.1 do karty SIS 7012

Witam

Mam pewne pytanie. Mam zamiar kupić głośniki Creative T6100 (system 6.1), i zastanawiam się, jak później podłączyć je do komputera. Posiadam niestety póki co kartę dźwiękową zintegrowaną (będę ją wymieniał niedługo) SIS 7012. Wiem, że karta ta obsługuje system 6.1, jednak zastanawiam się jak ją później odpowiednio skonfigurować -potrzebny jest do tego jakiś specjalny program, czy wystarczy przestawienie schematu ustawienia głośników w Windowsie? Niestety, mam zainstalowane “czyste” sterowniki, nie mam żadnego programu do konfiguracji karty. Może jakaś podpowiedź? I jeszcze jedno-gdzie mogę znaleźć informację o tym, jak prawidłowo podpiąć głośniki (które do których gniazd)? Przypominam-mam tylko czyste sterowniki, nic więcej. Instrukcji również nie ma:)

chyba system 5.1 ?? (5 satelitek + Subwoofer).

Złączono Posta : 14.10.2007 (Nie) 11:10

pierw podaj jaką masz płyte główną??

Nazwa płyty głównej ASRock K7S41GX

Mikroukład płyty głównej SiS741GX

i rzeczywiście jest to system 5.1 :slight_smile:

twoja płyta obsługuje system 5.1 więc możesz podłączyć głośniki (kolor wtyczki głośników do koloru weścia w kompie Zielony do zielonego, czerwony do czerwonego itd.)

Niestety-nie działa. Sterowniki są zainstalowane poprawnie, głośniki również są podłączone poprawnie. Schemat ustawienia głośników w systemie ustawiony na 5.1, w kodekach na 3\2+SW-5.1 (nic innego nie pasowało, mam XP Codec Pack, sprawdziłem też na fddshow-to samo). Dźwięk wydobywa się tylko z jednej pary głośników, w zależności od tego, jak je podłączę (tak jakby tylko jedno gniazdo w karcie dźwiękowej było aktywne). Jak to zmienić? przypominam-po zainstalowaniu sterowników nie zainstalował się ŻADEN program. A w systemie niby wszystko ok. Co dalej?

Złączono Posta : 19.10.2007 (Pią) 20:48

Poradziłem sobie z problemem-okazuje się, że sterowniki producenta chipsetu (Silicon Integrated System)nie wspierają opcji 5.1… Totalny idiotyzm, ale cóż. Działające sterowniki, które pozwolą się cieszyć takim dźwiękiem osobom, które mają taki sam problem jak ja, znajdują się na stronie producenta płyty głównej (w moim wypadku asrock). Dzięki za pomoc!