Podłączanie Panasonica txl42et5e do WiFi


(Adrian Gora14) #1

Cześć,

Niedawno kupiłem telewizor Panasonic txl42et5e, posiada on adapter WiFi o numerze n5hbz. Chciałbym przyłączyć internet do telewizora przez router TP-LINK TD-W8910G.

Połączyłem TV z routerem (w routerze jest on widoczny), adres mac TV dodałem do Zezwalanych w moim TP-Link'u.

Mam problem z przejściem TESTU POŁĄCZENIA w TV:

Sprawdź połączenie sieci bezprzewodowej - OK

Sprawdzanie adresu IP- OK

Sprzawdzanie urządzenia o takim samym adresie IP - OK

Sprawdzanie połączenia z bramą -ERROR

Mam pytanie jak uzupełnić, Konfigurację IP/DNS?

Adres IP ........

Maska podsieci .......

Brama domyślna .....

Adres serwera DNS .......

Ustawienia proxy: w3cache.tpnet.pl port:8080

Automatycznie nie daje sobie rady, więc próbuje wklepywać na sztywno.

Mam neostrade.

Proszę o pomoc, już użeram się z tym dość długo.


(Merliner) #2

witaj,

w tp linku upewnij się żeby opcja Server DHCP była ustawiona na "enabled".

Jest w Menu -> Interface -> LAN

W telewizorze masz ustawione złe adresy DNS.

Ustaw adresy dns dokładnie takie same jak w tplinku czyli

194.204.152.34

194.204.159.1

Reszta bez zmian.

Widzę że telewizor ma wbudowany klient DHCP więc powinien automatycznie dogadywać się z ruterem, o ile oczywiście ten ma aktywny serwer dhcp.

A! ustawienia będą zastosowane jeśli wyłączysz i włączysz obydwa urządzenia, najpierw ruter, a potem jak się zapalą wszystkie światełka na ruterze - telewizor.


(Adrian Gora14) #3

Miałem cały czas włączoną opcje DHCP

Moje ustawienia na TV:

IP: 192.168.1.7

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.1.1 (tu podejrzewam, że może być błąd)

adres serwera DNS: 194.204.152.34

Proxy: Jak wyżej


(Merliner) #4

Brama jest w porządku.

Ewidentnie zlikwiduj proxy w telewizorze, bo za każdym razem próbuje połączyć się poprzez nią z ruterem.

Sprawdź internet.


(Adrian Gora14) #5

Resetowałem TV jak i router, nie pomaga. Połączenie jest na TV z Routerem tylko ta cholerna brama, nie chce puścić dalej. Będę próbował dalej, jak problem się rozwiąże, napisze :slight_smile:


(Merliner) #6

Jeśli chodzi o połączenia sieciowe powinno być i lepiej nic nie zmieniaj.

Może coś blokuje.

Wyłącz firewall w telewizorze i ruterze, i spróbuj teraz, może coś blokował.

W telewizorze będzie pod zakładką security.

W ruterze przeważnie są dwa firewalle włączone, obydwa wyłącz, przynajmniej tymczasowo dla zbadania problemu.

Restart urządzeń.


(Adrian Gora14) #7

LAN sprawdzałem, wszystko działa, ot ustawienia:

IP: 192.168.1.2

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.1.1

adres serwera DNS: 192.168.1.1

Dalej z WiFi są problemy

Ustawiłem jako wyjątek połączenie:

a także:

na ustawieniach automatycznych są już problemy na poziomie sprawdzania adresu ip/


(Merliner) #8

Raczej powinien być to port 80, bo taki jest domyślny dla internetu.

Zaznacz to "Enable Automatic Assigned DNS".

I ewentualnie UPNP.


(Adrian Gora14) #9

ma ktoś jakiś pomysł?