Podłączanie routera tp link tl-wr543g


(Marta Tarnowska7) #1

Około rok temu zmieniłam "dostawce internetowego" i założyli mi połączenie lokalne. Z poprzedniego został mi właśnie ten router. Próbowałam sama podłączyć, ale po prostu nie potrafię. Robiłam tak, że z modemu (czy jak to się tam nazywa) wyciągałam kabel i podłączałam do routera pod wejście WAN, a potem modem i router połączyłam razem kablem. Wiem, że dla osób obcykanych w tym temacie brzmi to jakbym miała pięć lat i uczyła się dodawać, ale właśnie tak się czuje, kiedy mam do czynienia z takimi urządzeniami. No dobra, wracając do tematu -potem po prostu nie wiem co mam robić dalej. Ściągnęłam instrukcję obsługi, ale chyba w tym temacie jestem tak zielona, że nie ogarniam tego co tam jest napisane. Jest coś o właściwościach połączenia karty sieciowej, wszystko jest wpisane tak jak powinno. Dalej podobno mam wpisać w pasek ten adres 192.168.1.1 i sęk w tym, że kiedy nacisnę enter, to pojawia się komunikat, że nie ma połączenia z internetem, a powinno wyjść te głupie okienko do wpisania nazwy i hasła Próbowałam też korzystać z tego linku podstawowa-konfiguracja-domowego-routera-t439247.html?sid=9f166dc447a757f5d3bb72a3a03027e4#p2786280, ale i tak nic nie pomogło;p Dobra śmiejcie się, ale pomóżcie, bo posiadanie laptopa bez bezprzewodowego internetu jest bezcelowe.


(roobal) #2

Jeśli wpisujesz w przeglądarce adres IP 192.168.1.1 i nie wyskakuje okienko, tzn. że ktoś zmienił adres routera i prawdopodobnie hasło, zresetuj router do ustawień fabryczny, tzn. weź szpilkę i wciśnij nią przycisk reset i przytrzymaj około 30 sekund. Jak router się zresetuje, skonfiguruj go zgodnie z tym co tu napisałem podstawowa-konfiguracja-domowego-routera-t439247.html

Jeśli coś nie będzie działać lub czegoś nie rozumiesz, pytaj.

Niekoniecznie, wszystko zależy od sytuacji i zastosowania, łącze bezprzewodowe jest wygodne, ale w stosunku do kabla może być niewydajne lub nawet niestabilne (wystarczy, że w pobliżu masz dowolne urządzenie, działające na częstotliwości 2,4GHz, które może powodować zakłócenia).

Pozdrawiam!


(Marta Tarnowska7) #3

30 sekund? Resetowałam ustawienia, ale zgodnie z instrukcją, czyli 3 sekundy. Może w ten sposób zadziała.. No nic, spróbuję.


(roobal) #4

To z takim lekkim zapasem, dla pewności. Ja sam osobiście reset robię do zgaśnięcia wszystkich diod i ich ponownego zapalenia się, jeden router może resetować się po 10 sekundach, a inny po 20.

Nie wiem co masz za instrukcję, ale w instrukcji dla tego modelu (mam akurat ten sam router) jest napisane 8 do 10 sekund.

Pozdrawiam!


(Marta Tarnowska7) #5

No cóż, instrukcję ściągnęłam stąd http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=05985. W każdym razie, po zresetowaniu tak jak mówiłeś, wciąż nie działa. No ja już nie wiem.. Nawet wymieniałam kabel, bo mógł się trafić jakiś uszkodzony, ale wciąż to samo. Może po prostu przeoczyłam coś oczywistego... Może masz jakieś inne pomysły co mogłoby nie grać?

Pozdrawiam

-- Dodane 21.07.2012 (So) 17:04 --

Jednak coś jest nie tak... Kochani panowie kiedy zakładali internet, strasznie krótko obcięli kable, w związku z tym router cały czas musiał być położony odwrotnie, przez co nie widziałam tych światełek - ale do rzeczy, w końcu udało się to jakoś tak ułożyć, żeby miało to ręce i nogi, i okazało się, że te światełko WAN 1-4, zamiast świecić to "pulsuje" co wg instrukcji oznacza "wymiana pakietów z urządzeniem podłączonym do portu", ale co to znaczy, to ja już nie wiem.. Dobra, jakaś wymiana, ale dokładnie?

Pozdrawiam


(roobal) #6

Napisz mi, do którego portu podłączasz kabel sieciowy? Do portu WAN (niebieski), czy do portu LAN (dowolny)? Jaki to kabel, dołączony do routera, czy jakiś inny?

Jeśli wszystko działa, to tak właśnie powinno być, czyli migać. Z wymianą pakietów, chodzi o to, że pomiędzy routerem, a urządzeniem do niego podłączonym wymieniane są pakiety, w skrócie przesyłane są dane, bardziej szczegółowo, chodzi o to, że aplikacje wysyłające dane do sieci dzielone są na segmenty, segmenty są, mówiąc potocznie, pakowane w pakiety i te pakiety są przesyłane do routera, router przesyła je dalej i odwrotnie. Dla przykładu, korzystasz z przeglądarki i przeglądasz strony, ładując jakąś stronę, musisz nawiązać połączenie z serwerem, który wyświetla Ci tę stronę, przeglądarka tworzy dane, te dane są segmentowane, potem zostają opakowane w pakiet IP, pakiet ten zawiera twój adres IP i adres IP serwera, żeby router wiedział, gdzie ma wysłać ten pakiet, twój adres IP jest potrzebny serwerowi, żeby wiedział, do kogo odesłać pakiet zwrotny, serwer dostaje twój pakiet i odsyła swój ze swoimi danymi, przeglądarka odbiera dane, wyświerla się strona, to tak w telegraficznym skrócie.

Pozdrawiam!


(Marta Tarnowska7) #7

Kabel sieciowy (ten który odłączam od modemu) podłączam do WAN, ale podłączyłam też do LAN żeby sprawdzić i było to samo (dosłownie to samo, nawet światełka na routerze świeciły się w identyczny sposób jak przy poprzednim podłączeniu) a ten kabel z dwoma końcówkami podłączam do modemu i do routera.

Mam go i od routera i od panów którzy mi zakładali internet, bo powiedzieli, że ten co mam nie działa. I próbuję na przemian, bo szczerze to nawet nie wiem który jest który. Chyba, że może dla pewności pójdę kupić jeszcze jeden - ma to jakieś znaczenie, że ten kabel jest tylko do routera ?

Ale jeśli chodzi o ten WAN 1-4, to w instrukcji napisane jest, że jeśli nie świeci się to nie działa, jeśli się świeci to jest to" poprawne podłączenie innego urządzenia do portu" no i to trzecie pulsujące, ale to ostatnie strasznie szybko pulsuje, nie tak jak ten SYS i WLAN. Tak tylko dla pewności pisze, bo pewnie i tak nie ma to znaczenia.

Pozdrawiam


(roobal) #8

Tak powinno być, mam ten sam router i u mnie jest tak samo.

Powiedzieli, że nie działa, czy że nie pasuje? Kabel dołączony do routera powinien działać, a jeśli tak nie było, należało odnieść router do sklepu i złożyć reklamację. Zrób może zdjęcie tego kabla od panów, którzy zakładali Ci internet i wrzuc tu na forum. Zresetuj jeszcze raz router, tj. wciśnij szpilkę do przycisku reset i dla pewności przytrzymaj 30 sekund. Podłącz kabel sieciowy do dowolnego portu LAN , w systemie uruchom wiersz poleceń, wykonaj poniższe polecenia i wklej tu ich wynik.

ipconfig /all

netsh dump

Sprawdzimy czy masz w ogóle poprawnie skonfigurowane połączenie sieciowe w systemie.

Pozdrawiam!