Podłączanie routera tp link tl-wr543g

Około rok temu zmieniłam “dostawce internetowego” i założyli mi połączenie lokalne. Z poprzedniego został mi właśnie ten router. Próbowałam sama podłączyć, ale po prostu nie potrafię. Robiłam tak, że z modemu (czy jak to się tam nazywa) wyciągałam kabel i podłączałam do routera pod wejście WAN, a potem modem i router połączyłam razem kablem. Wiem, że dla osób obcykanych w tym temacie brzmi to jakbym miała pięć lat i uczyła się dodawać, ale właśnie tak się czuje, kiedy mam do czynienia z takimi urządzeniami. No dobra, wracając do tematu -potem po prostu nie wiem co mam robić dalej. Ściągnęłam instrukcję obsługi, ale chyba w tym temacie jestem tak zielona, że nie ogarniam tego co tam jest napisane. Jest coś o właściwościach połączenia karty sieciowej, wszystko jest wpisane tak jak powinno. Dalej podobno mam wpisać w pasek ten adres 192.168.1.1 i sęk w tym, że kiedy nacisnę enter, to pojawia się komunikat, że nie ma połączenia z internetem, a powinno wyjść te głupie okienko do wpisania nazwy i hasła Próbowałam też korzystać z tego linku podstawowa-konfiguracja-domowego-routera-t439247.html?sid=9f166dc447a757f5d3bb72a3a03027e4#p2786280, ale i tak nic nie pomogło;p Dobra śmiejcie się, ale pomóżcie, bo posiadanie laptopa bez bezprzewodowego internetu jest bezcelowe.

Jeśli wpisujesz w przeglądarce adres IP 192.168.1.1 i nie wyskakuje okienko, tzn. że ktoś zmienił adres routera i prawdopodobnie hasło, zresetuj router do ustawień fabryczny, tzn. weź szpilkę i wciśnij nią przycisk reset i przytrzymaj około 30 sekund. Jak router się zresetuje, skonfiguruj go zgodnie z tym co tu napisałem podstawowa-konfiguracja-domowego-routera-t439247.html

Jeśli coś nie będzie działać lub czegoś nie rozumiesz, pytaj.