Podsłuch telefonu - techniczne aspekty przeprowadzenia.

Dzień dobry,
na wstępie zaznaczę, że nie pytam o samą legalność tego rozwiązania. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że najprawdopodobniej jest to nielegalne i potrzebna jest zgoda sądu na podsłuch, ewentualnie służby czy organa państwa mogą to przeprowadzić w wyjątkowych okolicznościach na podstawie odrębnych przepisów. Jeżeli ktoś dysponuje wiedzą prawniczą to oczywiście też może się podzielić cenną poradą, ale przede wszystkim pytam o wykonalność, czy możliwe jest przeprowadzenie podsłuchu w taki sposób jak opisuję poniżej. Prawdopodobnie padłem jego ofiarą i zanim zgłoszę sprawę w odpowiednich instytucjach, chciałbym zasięgnąć języka.

Zatem - czy dysponując sprzętem detektywistycznym, oprogramowaniem szpiegowskim dostępnym na rynku, w różnych sklepach internetowych itp., lub korzystając z usług agencji detektywistycznych czy specjalistycznych firm, istnieje możliwość podsłuchiwania cudzych rozmów telefonicznych? Założmy wstępnie, że bez fizycznego dostępu do urządzenia “ofiary” (po to aby np. zainstalować w nim aplikację szpiegowską). Przyjmijmy, że ktoś dysponuje samym nr. telefonu “ofiary” czy nr. IP urządzenia, IMEI telefonu. Czy ktoś obeznany mógłby przybliżyć mi techniczne aspekty takiego podsłuchu, na jakiej zasadzie to działa, jak wygląda od “kuchni” - bez podawania żadnych nazw konkretnych urządzeń czy oprogramowania, sam techniczny żargon. Czy wykorzystywane są tutaj w jakikolwiek sposób metody “nasłuchowe”, i ewentualnie na jak dużych dystansach jest możliwe przechwytywanie rozmów telefonicznych od źródła sygnału urządzenia?

Pozdrawiam.