Podstawy działania serwisu komputerowego

Witam serdecznie. Otóż, bo wcześniejszym zbadaniu rynku oraz konkurencji w swojej okolicy postanowiłem otworzyć własny serwis komputerowy oraz naprawę telefonów komórkowych. Mam 19 lat. Posiadam odpowiednią wiedzą na temat tego (wieloletnie zainteresowanie). Obecnie jestem uczniem technikum cyfrowych procesów graficznych. 

   Pierwszym etapem jest oczywiście założenie działalności gospodarczej oraz ustalenie dokładnej daty rozpoczęcie biznesu. Przed tym chciałbym znaleźć cenne informacje dotyczące tego w co muszę przede wszystkim zainwestować. Jestem świadomy tego, że do prawidłowego funkcjonowania tego typu serwisu będą mi potrzebne podzespoły bazowe starszej oraz nowszej generacji, lutownica, miernik prądu itp. Jako lokal chcę wykorzystać własny pokój, by uniknąć nie potrzebnych opłat … Jednostkę stacjonarną oraz łącze internetowe już posiadam. I teraz tak .

  1. Nie mam pojęcia jak to jest z instalowaniem oryginalnego oprogramowania… Czy muszę kupić licencję na szeroką skalę zastosowania ?

 

P.S. Jeśli zapomniałem o bardzo ważnej rzeczy to proszę o uzupełnienie mojej wypowiedzi.

 

Z góry dziękuję :slight_smile:

 

Lutownica, miernik i reszta (w tym oprogramowanie) to “pikuś”. Najważniejszy jest zasób gotówki na start. Oszczędności poczynione na własnym lokalu, sprzęcie, łączu itp. i tak na początek nie będą w stanie pokryć Wiecznie Głodnego Twoich Pieniędzy ZUSu. Tak więc moja rada - to zacznij od dokładnego rozeznania się w temacie czekających cię obowiązków płatniczo - podatkowych, a unikniesz wielu bolesnych doświadczeń które mnie towarzyszyły przez pierwszy rok prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Co do oprogramowania - to oczywiście to czego będziesz używał, powinno być oryginalne - lub precyzyjnie rzecz ujmując - powinno być używane zgodnie z zapisami licencyjnymi. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o instalowaniu oprogramowania na “szeroką skalę” ?