Podstawy programowania w C++

Cześć wszystkim!

Najpierw krótko zarysuję swoją sytuację.

Otóż jestem studentem II semestru fizyki technicznej i w tym semestrze zaczęły mi się podstawy programowania (wykłady i laboratoria). Jako że w liceum byłem na bio-chemie to nie miałem styczności z żadnym Pascalem czy czymkolwiek innym związanym z programowaniem. Sam się tym również nie interesowałem, a na polibudzie na dzień dobry mnie wrzucają w programowanie w C++. Jestem zupełnie zielony i nie ogarniam praktycznie nic. Jest to dla mnie obecnie absolutna i niezrozumiała nowość, ale przedmiot zaliczyć trzeba.

Moim celem nie jest zostanie guru programistów, lecz przyzwoite ogarnięcie tego, czego wymagają ode mnie na uczelni. Na zajęciach “piszę” programy w Dev-C++, a są to na razie programy obliczające pierwiastki trójmianu kwadratowego, pole trójkąta ze wzoru Herona, czy całkowity czas znając przebytą drogę i szybkość na różnych etapach podróży (w uproszczeniu). Ale to dopiero 2. laboratoria na 15.

I zmierzając do sedna; chciałbym, abyście mi polecili jakąś pozycję do czytania (najlepiej dostępna w pdf-ie), w której wszystko było by przystępnie wytłumaczone od ZERA. Wiem, że najważniejsze to pisać programy, ale najpierw muszę poznać język, który jest do tego narzędziem. Kumpel mi polecił megatutorial “Od zera do gier kodera”. Ponadto spotkałem się z bardzo dobrymi opiniami o “Symfonii C++” i jeszcze kilka pozycji zostało w poleconych.

Zatem chciałbym się dowiedzieć czy ten tutorial jest naprawdę dobry i mi wystarczy? Czy może jednak symfonia, ale czy to nie za dużo?

Mam spore zaległości z I semestru i nie mam czasu na dokładne wertowanie kilku pozycji, dlatego potrzebuje pewności, że wystarczy mi jedna konkretna.

Czekam na pomocne odpowiedzi:)

Pozdrawiam, TobiaszSML;)

Symfonia C++

najlepsza.

Przejrzyj wykłady i ćwiczenia/laboratoria dobrego wykładowcy/ćwiczeniowca. Materiały przez nich udostępniane często znacznie lepiej wprowadzą niż książka.