Podświetlenie klawiatury nie działa poprawnie

Witam posiadam laptop asus 505 i mam duży problem z nim. Podświetlenie klawiatury nie działa poprawnie tzn cały czas miga się tęcza. I nie da się za nic zmienić tego na jeden kolor a drugi nie działa kilka nowych gier muszę wył kartę gtx 1660 aby się gra uruchomiła. Był już 2x w serwisie ale stwierdzili że to wina oprogramowania co nie obejmuje gwarancji. Czy moge go zwrócić do sklepu? Minęło już 3 Msc wziąłem go na raty

Wiedziałeś od początku?
Czy wyszło po czasie…

Dlaczego wiec odebrałeś…? Ciebie nie interesuje co jest winą, ma działać. Zresztą dlaczego gwarancja, nie rekojmia?

Why?

Zwrócić można do 14 dni, ewentualnie możesz próbować rękojmi lub oddać ponowni i odmówić odbioru, napisać do producenta, napaskudzić na FB. Ogólnie namieszałeś przez to zwlekanie i odbieranie niedziałającego, Ciebie oprogramowanie nie interesuje. Producent ma dostarczyć takie by działało, a nie samochód jest kompletny, ale kierunkowskaz załącza hamulec a skręt w prawo otwiera bagażnik…“bo sterowniki”.

Jak zorientowałem się że nie działa napisałem do asusa i mailowo pisali mi co mam zrobić co zainstalować itd. Wkonicu stwierdzili że trzeba do serwisu. Wszystko odbywało się na zasadzie door to door kurier przyjeżdżał i przywozi spowrotem. Np rage 2 dał się uruchomić dopiero po wył karty gtx 1660, ale wiadomo jak to wygląda na zintegrowanej.

Taka odpowiedź dostałem z serwsu
Przesłany do serwisu sprzęt o numerze seryjnym K4NRCV01390415G jest wolny od wad, a zgłaszane problemy wynikały z działania oprogramowania nie objętego gwarancją. Oprogramowanie komputera zostało przywrócone do stanu fabrycznego bądź dodatkowo zaktualizowane.

To ten laptop? Masz fabrycznie zainstalowanego Windowsa 10 z software ASUSa? Jeśli tak to z poziomu panelu TUF Aura Core nie da się “przywołać” podświetlenia do porządku?
Problem z grami może wynikać z nieszczęśliwej kombinacji “konkretna gra + konkretna wersja sterownika nVidia”.
Jedna uwaga - wszelkie najnowsze sterowniki radzę brać ze strony supportu ASUSa (sprawdź dokładnie jaki masz model 505).

Tak fabrycznie ma Windows 10 i całe oprogramowanie Asus. Aura Core nie odpowiada na żadne zmiany. zero reakcji. No może lecz instalowałem kilka wersji nvida. a ze strony producenta próbowałem pobrać najnowsza wersje (oczywiście do tego modelu) lecz nie dało się zainstalować, sterownik nie kontatybilny

Prawdopodobnie przyczyna tkwi właśnie w Aura Core - radziłbym pozbyć się ASUSowego softu w całości - to zwykły crapware. Z tego co pamiętam Asus Live Update był nawet “kanałem dystrybucji” malware - tak słabo był zabezpieczony.
Ja przeinstalowałem Windowsa od zera i zainstalowałem tylko najnowsze sterowniki dla mojego modelu pobrane ze strony ASUSa (plus aktualizacja BIOSu). Programy w rodzaju Aura Core nie są mi do niczego potrzebne (klawiatura podświetla się na czerwono i pozwala regulować intensywność podświetlenia - FN+oznakowany klawisz).
Zwróć uwagę, że model 505 występuje w kilku wariantach (jedna lub dwie litery dopisane do “505” - sprawdź naklejkę pod laptopem).
Nie radzę pobierać sterowników ze strony nVidii do laptopa, mimo, że mogą być nowsze.

CezarJuliusz ok dzięki jeszcze spróbuję rękojmi. Ponieważ boję się że po tych czynnościach co odpisałeś podświetlenie dalej będzie mogąc tęcza co jest bardzo męczące. I nie wiem co dalej z kara graficzna. A szkoda mojego czasu ponieważ już za długo spędziłem przy próbie naprawie.

Czy przy rękojmi warto jest podać decyzję serwisu? Że na oprogramowanie nie ma gwarancji itd?

Raczej nie, Ty nie oddajesz na gwarancje, ale zapytaj , można na telefon, miejskiego rzecznia konsumentów. W tym prawie nie siedzę. Drugi problem to kredyt, pojęcia bladego nie mam co wtedy, bo na zwrot odsetek ne masz co liczyć, a jeszcze karę jakaś umowna mogą naliczyć, jak masz w umowie?

Kredyt mam akurat 0%. Narazie wysłałem pismo o naprawę lub wymianę na sprawne. Zawsze mogę spłacać raty a sklep zwróci mi pieniądze. Tak mi się wydaje że może być.
Dam znać jak się temat rozwinie

Nie. Rękojmia to zupełnie inna bajka niż gwarancja producenta (producent arbitralnie wybiera co i pod jakim warunkiem gwarantuje i przez jaki okres czasu - producent może w ogóle nie udzielać gwarancji, ale wówczas zapewne szybko “zjadłaby” go konkurencja pod pretekstem “sam nie wierzy w jakość swojego produktu, skoro nie gwarantuje”).
Rękojmia to przepisy Kodeksu Cywilnego - w skrócie i uproszczeniu pojęcie “zgodność z umową” oznacza, że coś co kupiłeś w jakimś tam stanie (tutaj sprzęt i preinstalowane oprogramowanie) ma działać jak należy przez 2 lata (niuanse typu naturalne zużycie, uszkodzenie mechaniczne, itp. to czynniki wykluczające odpowiedzialność Sprzedawcy).
Zapoznaj się z tymi informacjami: 1, 2 i 3.
Prócz Rzecznika Praw Konsumenta darmową pomoc świadczą również pracownicy oddziałów Wojewódzkich Inspekcji Handlowych - warto korzystać z ich wsparcia.