Witam!
Od jakiegoś czasu, coś około 10 dni zauważyłem, że mam straszne lagi podczas korzystania z TS3. Postanowiłem zaktualizować oprogramowanie w routerze. Po tym zabiegu cała sieć mi szwankuje. Nie ważne czy podłączę się kablem bezpośrednio do kompa, czy korzystając z wifii. Głównym problemem jest ciągłe rozłączanie z serwerem gry, ale nie tylko ponieważ nawet na komórce gubię wifii. Dziś spędziłem wiele godziny próbując dowiedzieć się co jest problemem. Po wstępnym rozpatrzeniu dowiedziałem się, że gubie pakiety i to bardzo dużo. Kolejną rzeczą jakiej się dowiedziałem jest to, że znajduje się za podwójnym natem. Dla jasności, jestem laikiem i wiele terminów jest dla mnie niezrozumiałych. Chciałbym Was prosić o pomoc w zdiagnozowaniu mojego problemu. Wszelkie testy i ss bedę wykonywał na bieżąco. Problem ten przerasta moje i tak skromne umiejętności z zakresu informatyki. Bardzo proszę, pomóżcie. Internet jest radiowy. Problem gubienia pakietów występuje zarówno na wifi jak i na kablu z routera oraz na bezposrednim podłączeniu anteny.
- Jaki masz router, producent i dokładny model?
- Jaki dostawca internetu jaka prędkość tegoż internetu?
- Jaka karta WiFi w PC lub laptopie (nazwę odczytasz w Menadżerze urządzeń w karty sieciowe)
terminu “podwójny nat” używa się kiedy dostawca nei daje ci publicznego adresu IP - np INEA tak robi - ale nie wiem czy ta informacja Ci w czymś pomoże. NAT nie powinien mieć aż takiego wpływu na działanie internetu ale np konsole do gier typu PS3 miały jakieś problemy i musiałem prosić INEA o zmianę na publiczny IP.
Napisz na początek jaki masz router.
Myślę, że sytuacja jest klarowna - dzwoń do dostawcy i zgłoś mu te straty bo ewidentnie jest to wina ISP.
No to tak. Router Netis WF2410. Dostawca internetu to EasyNet predkość 30mb/s. Karta wifii Intel® Wireless-N 7260 a karta sieciowa to Realtek PCIe FE Family Controler. Laptop Lenovo z510
Tak jak kolega wyżej, dzwoń do dostawcy i niech ci naprawiają bo to ich wina.
Dzwoniłem. Maja przyjechać w piątek. Tylko pewnie powiedzą, że wina lezy po mojej stronie.
Jak tak Tobie powiedzą, to znaczy, że nie maja pojęcia o tym co robią w pracy żadnego. Wtedy pisemną reklamację składasz w biurze dostawcy z podpisem czytelnym osoby, na którą jest umowa. Na komputerze ładnie opisujesz co się dzieje i składasz takie pismo. Drukujesz dwa razy i na kopi dla siebie rządasz pieczątki z datą przyjecia i ci mogą naskoczyć. Zawsze możesz napisać, że usługa jest świadczona nie zgodnie z umową i Regulaminem, poszukać odpowiedniego punktu w umowie i regulaminie i go napisać wymieniając paragraf ten, punkt ten odpowiada sprawie.
Teraz wielu dostawców przepina użytkowników na IPv6 (IPv4 over IPv6). Tak jest np. w UPC i wielu klientów nawet tego nie zauważy. Ja pewnego dnia nagle straciłem dostęp z zewnątrz do mojej sieci domowej - trzeba było zgłosić w UPC (nawet chyba jest opcja przez stronę), aby przełączyli spowrotem na IPv4.
Możesz wyjaśnic jak to działa na zrozumiały język chociaż dla mnie amatora sieciowego??
Na radiówce nie słyszałem jeszcze o takim wdrożeniu
Na LTE też nic mnie nie obiło się nigdzie o uszy (czyt. nie przeczytałem nigdzie).
Pewnie napiszecie mi przeczytaj na Wikipedi jednak mało zrozumiale dla amatora komputerów tam piszą
W sieci mobilnej Orange już od dawna adresuje abonentów na IPv6.
Szukaj pod DS-Lite albo Dual-Stack. Tutaj masz wyjaśniony sam mechanizm a jak czegoś nie łapiesz pytaj śmiało:
Czyli iPv6 publiczny, widoczny w sieci, a prywatny dla klienta, widoczny na routerze? Czyli to tka jak teraz IPv4 mam publiczny w t-Mobile i IPV4 prywatny, który ja widzę na swoim routerze?