Podwyżka VAT i cen Neostrady, a wypowiedzenie umowy?

Od nowego roku rośnie VAT i ceny Neostrady, niestety z tego co mówi błękitna linia nie przysługuje z tego tytułu wypowiedzenie umowy ! Czy na pewno?

http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynsk … m%C3%B3c_z

http://e-portalik.net/telekomunikacja/uke-podwyzka-vat-rozwiazanie-umowy-z-kara/

Wzrost cen usługi Neostrada z powodu podwyżki VAT o 1% od 2011, nie powoduje możliwości wcześniejszego rozwiązania umowy z TP.SA, bez żadnych konsekwencji.

VAT-u nie płacisz Telekomunikacji Polskiej, tylko Urzędowi Skarbowemu.

Na rachunku widnieje pozycja “cena netto” (którą dostaje sprzedawca) + VAT (który dostaje budżet państwa). Sprzedawca tylko pobiera VAT w imieniu państwa, bo ma taki ustawowy obowiązek, później go odprowadza. W pewnych warunkach, np. mieszkaniec innego kraju lub osoba prowadząca działalność gospodarczą, można odzyskać cały zapłacony VAT.

Nie przysługuje, poniważ wzrost stawki VAT jest przyczyną niezależną od TP.

Nie o 1%, tylko o jeden punkt procentowy.

Osoba fizyczna nie ma możliwości odliczenia podatku VAT, jedynie zarejestrowani podatnicy VAT (VIES) mogą odliczać podatek VAT.

Sprzedawca nie pobiera VATu w imieniu państwa, sprzedawca ten VAT generuje, i jego obowiązkiem jest rozliczenie go z VATem naliczonym i powstała różnica zostaje wniesiona do US lub w razie nadwyżki naliczonego można złożyć wniosek o zwrot.

Kwestię “mieszkańca innego kraju” lepiej zostawić, ponieważ dla osób niezaznajomionych z VATem może być to tochę skomplikowane (well, większość osób nie wie czym się różni wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów lub usług od importu towarów lub usług)