Podział kablówki na 2 laptopy, jak to zrobić

Cześć

Proszę o pomoc bo jestem zielony w sieciach.

Sprawa wygląda tak - moja znajoma ma internet w laptopie poprzez ruter Planet WRT414. Laptop z ruterem połączony jest kablem. Do tego wszystkiego (do netu) chce sie podpiąć druga osoba z laptopem.

Podpowiedzcie krok po kroku jak to zrobić, tak żeby ten drugi laptop (w innym pokoju) miał net najlepiej bezprzewodowy i jednocześnie żeby nie pożerał całego sygnału temu pierwszemu (jak podzielić sygnał po połowie?). No i oczywiście żeby kompy nie były zależne od siebie, tak żeby jeden z nich nie musiał być włączony żeby ten drugi mógł surfować.

Z góry dzięki wszystkim za info.

sszukaj… było wiele razy np

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic … highlight=

jeśli ten drugi laptop ma kartę sieciową bezprzewodową to bez problemu, byle by to nie było dwa mieszkania dalej!!

Ten drugi laptop chyba tak ma (muszę to sprawdzić). Oba laptopy są w jednym mieszkaniu, dzielą je tylko pokoje.

Jeśli tak, to napisz krok po kroku jak to zrobić

A co w przypadku gdyby nie miał takiej karty?

Nie wiem jak poradzic sobie z siecia.Mieszkam w Kanadzie i mam podpiety kabel internetowy od wlasciciela domu ktory z kolei ma prawdopodobnie router.W tej chwili posiadam rowniez laptop z wireless.Nie mam zbyt mocnego sygnalu (5,5-11 Mbps) przez co nie moge uzywac na nim internetu.Czy jest jakis sposob by wzmocic sygnal do laptopa?Czy przez bluetooth mozna laczyc dwa komp.by siec odbieral laptop z komp.stacjonarnego?

mag

z siecią bezprzweodową chyba jest tak, że jeśli karta jest włączona to system sam powinien znaleźć sieć bezprzewodową, a przynajmniej powiadomić, że jest w jej zasięgu. Następnie trzeba kliknąć aby się do niej przyłączyć - odkładnie jednak nie pamiętam gdzie bo nie mam przy swoim komputerze sieci bezprzewodowej.

Możliwe, że trzeba będzie znać hasło jeśli zostało takie ustanowione.