Podział łącza radiowego przed router WiFi

Pierwszy raz będę się bawił z routerem, trochę na ten temat czytałem i chciałbym się zapytać o parę rzeczy oraz o doradzenie mi wyboru routera.

Po pierwsze - z tego co wiem będę musiał podać firmie od internetu MACa mojego routera, tak? Bo teraz jest Mac z karty sieciowej mojego laptopa.

Czy router ma być z AP?

Czy taki router mi wystarczy:

http://www.ulubiony.pl/?action=StoProd& … 89&u=12490

I czy ma on wbudowany AP?

Sporo też czytałem o konfiguracji routerów, jednak jeśli ktoś ma pod ręką jakiegoś linka gdzie jest to dobrze wytłumaczone to będę wdzięczny.

Jestem dosyć zielony w kwestii routerów dlatego proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam.

Witam, nie wiem co dokładnie chcesz zrobić. Napisz co chcesz zrobić. Masz internet radiowy tak?? I chesz go podzielić na 2 komputery w domy, czy chcesz mieć internet radiowy bezprzewodowo w laptopie?? Czy co?? Odpisz i opisz dokładnie co chcesz zrobić i jak. A wtedy Ci pomogę.

Zgadza się - mam internet radiowy podpięty do jednego komputera i chciałbym kupić router by móc podzielić ten internet bezprzewodowo na więcej niż jeden komputer.

Czyli chcesz dzielić neta. To musisz kupić AP z opcją client w nim wpisać ten adres MAC co ma przypisany karta sieciowa, czyli clone MAC, wtedy nie musisz powiadamiać administratora sieci , klonujesz konfigurujesz i ma działać. Ja mam internet radiowy podzielony za pomocą AP i dziele go kablowo na 2 kompy kablem skrętką RJ-45. Żeby dzielić neta bezprzewodowo, to za bardzo nie wiem jaki Ci doradzić, ale polecam marke D-link. Popytaj tych sprzedawców nap. na allegro, podzwoń popytaj.

Czyli innymi słowy może być router bezprzewodowy z ap - tak przynajmniej rozumuję. Czy dobrze?

Nie wiem czy można zrobić to jednym urządzeniem odbierać internet radiowy i go wysyłać bezprzewodowo, podejrzewam żebyś musiał kupić np http://allegro.pl/item252434351_wszystk … a_qos.html