Pojawia sie pulpit,ale nie można nic uruchomić

Witam wszystkich ,to mój 1szy post więc proszę o pomoc i wyrozumiałość,bo w temacie komputerów jestem kompletnym laikiem.

Włączyłem dziś kompa,pojawił się pulpit i na tym koniec,na pasku jest tylko godzina.Nie pojawia się ana ikona avasta ani zasięg neta itd.

nie można uruchomić żadnego programu,ani nawet startu :frowning: po prostu zero reakcji ;/ a wczoraj wieczorem normalnie wszystko było jeszcze ok.

Błagam pomóżcie! :placze:

Naciśnij Ctrl+Alt+Del, wejdź w menedżer zadań. Odszukaj w procesach explorer.exe i go zamknij. Potem z menu, wybierz Plik->nowe zadanie i wpisz explorer.exe

Jeżeli pulpit wystartuje, to daj logi z programów HijackThis oraz Combofix: viewtopic.php?f=16&t=36654

Jeżeli nie, to:

Wejdź do konsoli odzyskiwania (uruchamiasz komputer z płyty instalacyjnej windows - jak się zapyta po raz pierwszy, czy naprawiać, to wchodzisz: R=Napraw).

Aby uruchomić z płyty, w biosie ustaw bootowanie z napędu CD/DVD, czyli w oknie Advanced Bios Features->First Boot Device ustaw na CD/DVD.

Wpisz MAP ARC

zapamiętaj pod, którą literą jest napęd CD (oznaczymy go jako X);

Wpisz:

expand X:\i386\explorer.ex_ C:\WINDOWS\

a jak nie działa

expand X:\i386\explorer.ex_ C:\WINDOWS\explorer.exe

x-cdrom, c- dysk systemowy

Zauważ, że po expand i przed C:\windows… jest spacja

expandX:\i386\explorer.ex_C:\WINDOWS\

Wpisz exit i zrestartuj komputer.

Potem spróbuj dać logi. Jeżeli nie idzie, to spróbuj w trybie awaryjnym. Jeżeli nadal nie da rady, to przywróć system.

Po włączeniu komputera wciśnij klawisz F8, przed rozpoczęciem ładowania systemu. Następnie:

  • wybierz tryb awaryjny z wierszem polecenia.

  • wybierz system operacyjny, jeżeli Masz ich więcej.

  • Zaloguj się do systemu na konto z uprawnieniami administratora.

  • Wpisz c:\windows\system32\restore\rstrui.exe , gdzie na dysku C jest zainstalowany XP.

  • Przywróć do czasów sprzed awarii.