Połączenia się nie wyświetlają


(andrewi) #1

Jakieś pół roku temu zdecydowałem się zmienić operatora na rzeszowski VoiceNet. Mieli całkiem fajną ofertę, która przebijała to co proponował mi Orange za przedłużenie umowy. Do niedawna było wszystko ok, ale od jakiegoś czasu znajomi i rodzina dzwonią do mnie z pretensjami, że nie odbieram od nich telefonów… Gdyby to był jednostkowy przypadek stwierdziłbym, że ktoś po prostu źle sobie zapisał mój numer, ale takich osób jest kilkanaście… Po stronie osoby dzwoniącej jest normalny sygnał, natomiast u mnie na telefonie nie ma ani śladu że ktokolwiek do mnie dzwonił… Co więcej - nie ma reguły odnośnie tego kiedy ktoś się wdzwoni a kiedy nie… Zgłosiłem to operatorowi, ale on stwierdził, że on obsługuje tylko połączenia wychodzące, jeśli chodzi o połączenia przychodzące problem musi być bo stronie operatora osoby dzwoniącej… Oczywiście odpisałem, że problem dotyczy osób z różnymi numerami telefonów od różnych operatorów, ale póki co brak odzewu w mojej sprawie…


(lordjahu) #2

A sprawdzałeś na jakimś innym telefonie - może to wina hardware ?


(andrewi) #3

W sumie nie sprawdzałem, bo wygląda mi to na problem operatora… przecież to niemożliwe, żeby ktoś miał sygnał i się nie wdzwaniał do telefonu…


(freshmeat) #4

Na logikę - skoro obsługuje tylko wychodzące, to kto obsługuje przychodzące? Jesteś wpięty do niego i jest on ostatnim stykiem między Twoim aparatem a resztą świata. Wszystko co idzie od Ciebie oraz idzie do Ciebie, idzie przez niego… W logach ma zapisane wszystko. Jeżeli zgłaszasz coś takiego, to zawsze musisz podać konkrety. Numer osoby która próbowała się do Ciebie dodzwonić, numer na który próbowała się dodzwonić, oraz jak najdokładniejszą godzinę nieudanego połączenia. Na podstawie tego jest w stanie określić, czy połączenie wpadło do jego infrastruktury, czy nie. Jeżeli nie wpadło, to musisz poprosić o podobną weryfikację osobę która do Ciebie dzwoniła, on zgłasza to swojemu operatorowi, a ten jest już w stanie stwierdzić, w którym momencie wystąpił problem.


(andrewi) #5

Podałem im kilka kontaktów, które zgłosiły mi problem, ale póki co żadnej reakcji… ech… zaczynam żałować, że zdecydowałem się na wirtualnego operatora…


(freshmeat) #6

Jeżeli nie podasz im konkretów, czyli tego co podałem, to nie dziwię się. Odnalezienie takiego połączenia w całej bazie połączeń jest strasznie czasochłonne.


(gom1) #7

Na pewno warto sprawdzić na innym smartfonie. A jak problem się powtórzy, do wymiany karta SIM. Kumpel to przerabiał.