Cześć! Mój kolega ma pewien problem. Padł mu modem od lokalnego dostawcy internetu i postanowił zresetować i modem i router ( wtedy jeszcze nie wiedział, że modem padł ). Dzisiaj przyjechali panowie i wymienili modem, skonfigurowali go, ale powiedzieli że nie potrafią ustawić routera i na tym się skończyło. Poprosił mnie o pomoc - bo myślał że po kilku lekcjach sieci w technikum będę specjalistą - i niestety nic nie potrafiłem zrobić. Tzn sprawiłem, że przez modem nawet internetu nie ma. Dlatego bardzo proszę o pomoc w skonfigurowaniu tego zestawu. Modem jest podłączony do sieci przez port RJ-11 i z portu LAN połączony kablem do portu WAN w routerze. Model modemu to: TP-LINK TD 8840T. Niestety nie znam modelu routera, jest to TP-Link - tyle wiem. Co do routera to jedyne co chyba zmieniałem to ustawiłem go na Dynamic IP oraz zmieniłem z AP Client Router na AP Router - wtedy zaczął rozsyłać sygnał WiFi oraz zmieniłem adres na 192.168.2.1. Z modemem było tak, że jak zobaczyłem że ustawili go na 192.168.4.1 to zmieniłem na 192.168.1.1 i nie mogłem się połączyć z nim więc zresetowałem go. Próbowałem poprzez Quick Setup ustawić go na PPPoE, PPPoA, Bridge, nic to nie dawało. W statusie jeśli było kilka WAN, np. Bridge i PPPoE to zawsze przy Bridge było “connected” a przy próbie dołączenia do PPPoE lub PPPoA finalnie po kilku sekundach przeskakiwało na “disconnected”.
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam!
Jeśli to połączenie PPPoE to musisz podać login i hasło w ustawieniach modemu oraz dane dotyczące kanału vpi, vci. Dane te udostępnienia dostawca Internetu. Login i hasło jest podane w dokumentach, jakie dostaje się po podpisaniu umowy. Bez tego na pewno nie ruszysz. Ewentualnie możesz przerzucić zarządzanie na router, ustawiając modem w tryb bridge i konfigurując połączenie PPPoE na routerze. Unikniesz w ten sposób podwójnego NAT. Modem będzie pełnił wyłącznie funkcję modemu ADSL. Domyślnie pełni też funkcję routera.
Zacznijmy od tego, że ten TP-LINK TD 8840T to nie modem, lecz router z modemem ADSL. Kolega mógł się po prostu do niego podpiąć. Swój router mógł podpiąć pod LAN, a nie pod WAN, jeśli brakuje mu portów lub jeśli jest taka możliwość, ustawić TP-LINK TD 8840T w trybie bridge, o czym pisał wyżej kolega.
Resetując TP-LINK TD 8840T wyczyściłeś sobie informacje o loginie i hasłe do PPPoA/PPPoE, stąd dostajesz disconnected.
Co do loginu i hasła, z tym bywa różnie. Pamiętam, że Netia kazała generować login i hasło na swojej stronie. Modem po podłączeniu do sieci oferował dostęp tylko do stron Netii, na których właśnie generowało się login i hasło, więc takie rzeczy niekoniecznie muszą być na umowie. W każdym razie danych uwierzytelniających należy szukać na umowie lub kontaktować się z operatorem.
Panowie dzięki za odpowiedź, jednak problem nie jest w loginie i haśle - są zapisane na kartce od dostawcy i wprowadzałem je przy każdej próbie skonfigurowania - chyba że te dane się zmieniły w międzyczasie. Przy ustawieniu na Bridge w adresie IP i innych pokazywało chyba N/A, przy PPPoE 0.0.0.0 z tego co pamiętam.
Takie rzeczy jak login i hasło się nie zmieniają ot tak. Jeśli zaszłaby taka zmiana, to ISP musiałby o tym poinformować klienta.
Jeśli router jest w trybie bridge, to na routerze dalej konfigurujesz PPPoA/PPPoE. Który wybrać zależy od dostawcy, ale większość routerów bez modemu ADSL oferuje tylko PPPoE. Na TP-LINK TD 8840T ustaw prawidłowe VCi/VPI. Jeśli to Orange lub Netia, takie informacje znajdziesz chociażby na Wikepedii lub stronie ISP. Jeśli to inny dostawca, to szukaj takich informacji na jego stronie.
W skrócie:
TP-LINK TD 8840T (tryb bridge) tu ustawiasz tylko VCI/VPI > router tu podajesz login i hasło.
Zrobiłem jak napisałeś i udało się wszystko, internet śmiga. Dziękuję bardzo za pomoc !
Nie ma sprawy