Połączenie lokalne działa, ale brak internetu ( ETHERNET )

Siemka

Zacznę od tego że mam neta w TP, livebox i jestem posiadaczem od niedawna nowej usługi telefonia wraz z tv HD. Mój problem jest trochę skomplikowany, zaczęło się od tego, że przypadkowo w konfiguracji liveboxa przywróciłem ustawienia fabryczne. Wtedy internet zniknął i myślałem ze zwykła reinstalacja modemu pomoże, lecz przy każdej próbie a było ich kilka pod koniec instalacji LB miał problem z pobraniem adresu IP i ciągle w połączeniu na trayu miałem “Pobieranie adresu sieciowego”. Przejrzałem trochę internet ( podłączyłem się do neta za pomocą USB )dowiedziałem się że do etherneta nie trzeba sterowników i trzeba tylko zmienić ustawienia TCP/IP, próbowałem różnych adresów ip, dnsów lecz w tym przypadku w połączeniach sieciowych miałem ze Połączenie Lokalne - połączony, lecz próbując wejść na 192.168.1.1 jak i na inne strony nie udawało się. Dodam że przy sprawdzaniu w wierszu poleceń ipconfig /all był komunikat coś w stylu, że się nie udało bo kabel nie działa, wcześniej już wspominając mogę mieć neta za pomocą USB, lecz w moim przypadku jest to nie wygodne i muli mi staruszka. Możliwe to, że to jest przez tych kolesi z TP, może oni mi coś ustawili ręcznie, bo już jak podpisałem umowę o tą telefonie wraz z tv HD nie miałem telefonu przez jakiś tydzień przez to przenoszenie numeru. Więc proszę was o jakąś pomoc co mogę zrobić żeby połączyć się przez ethernet. Dodam że przy USB moja prędkość nie prekracza 6 mb/s, przepustowość wynosi 12 mb/s, a przy ethernet dopóki mi działał wyciągało 11 mb/s.

Zresetuj LB - znajdziesz przycisk na obudowie.

Z LB łączysz sie przez przeglądarkę domyślnie http://192.168.1.1.

I nie instaluj żadnego oprogramowania - nie jest potrzebne.

Pozdrawiam.

Zrobiłem to co powiedziałeś, lecz w przypadku automatycznie konfigurowanego tcp/ip to było nadal pobieranie adresu sieciowego, a w przypadku ręcznym znowu było że niby jestem połączony a i tak nie mogłem wejść na konfiguracje LB http://192.168.1.1 ( próbowałem różnych serwerów DNS ). Było to sprawdzane wraz z zainstalowanym oprogramowaniem do USB, lecz raczej to nie ma największego znaczenia i się z tym nie kłóci.

Łaczysz się przez kabel, czy bezprzewodowo? Jeśli bezprzewodowo, podepnij się kablem i spróbuj zalogować się na Liveboksa. Adres konfiguracji to routera, to adres bramy domyślnej, który sprawdzisz poleceniem ipconfig.

Pozdrawiam!

Może: laptop-nagle-nie-widzi-wifi-t483690.html?hilit=169#p3048353

ogólnie przejrzyj: zezolenie-programom-dostep-sieci-t484963.html#p3056083

Pomoc:

  • telefon do TP

  • instrukcja obsługi

  • użytkownik, który korzysta z identycznej usługi jak Ty i ma identyczny sprzęt. Najlepiej, żeby ktoś dał Ci ściągnąć ustawienia TCP/IP komputera i ewentualnie Liveboksa. :))

Każdy użytkownik ma inne ustawienia TCP/IP więc pobieranie ich od kogoś nie ma sensu. Jeżeli livebox ma IP lokalne 192.168.1.1 to ustaw IP w komputerze ręcznie na:

IP: 192.168.1.2, maska 255.255.255.0, brama domyślna 192.168.1.1. Pola dnsu mogą narazie pozostać puste. Połącz się przez kabel sieciowy nie przez wifi. Wejdź na router przez przeglądarkę wpisując adres 192.168.1.1 wprowadź wszystkie ustawienia i przetestuj je (z reguły LB jest wstępnie skonfigurowany i powinno dać się pobrać IP sieci WAN). Jeżeli na LAN nie można pobrać adresów automatycznie to sprawdź czy jest skonfigurowany w LB serwer DHCP i czy przyjmuje jakieś komputery). Jeżeli da się skonfigurować serwer DHCP ustaw w komputerze IP na automatyczne tam gdzie wcześniej ustawiałeś adresy ręcznie.

Niestety nic to nie dało ( oczywiście łączyłem się przez ethernet jak zawsze, prosiłbym o przeczytanie całego tematu ), potem wszedłem na konfiguracje LB, oczywiście podłączyłem za pomocą USB, bo to mi cały czas działa wszedłem w konfiguracje LAN I DHCP, DHCP jest włączone, jest też zakres mojego IP i DNS z którego korzystam czyli ip bramy domyślnej, próbowałem znowu podłączyć i ustawić różne ip z zakresu i z DNSem bramy domyślnej i pustym polem i nadal nie działało. Dodam że przy poleceniu ipconfig /renew lub /release ( podłączony ethernet ) wyświetla się

“Operacja nie powiodła się, ponieważ żadna karta nie jest w stanie zezwalającym na tę operację.”

Start >>> uruchom (albo logo Windows + R) >>> devmgmt.msc >>> otworzy się Menedżer urządzeń, rozwiń gałąź Karty sieciowe. Czy przy żadnej z nich nie ma wykrzyknika albo strzałki w dół (wtedy prawy przycisk myszy - Włącz).

Jeżeli jest komunikat, iż karta nie jest w stanie wykonać danych poleceń oznacza to, że w komputerze masz wyłączone usługi klient dns oraz klient dhcp. Włącz te usługi w panelu sterowania i ustaw ich tryb na automatyczny a stan na uruchomiony. Uruchom ponownie komputer i spróbuj ponownie połączyć się z liveboxem w celu konfiguracji.

Albo Start - Uruchom (albo logo Windows + R) - control netconnections - prawy przycisk myszy na połączenie sieciowe - Napraw