Sprawa ma się następująco: po włączeniu komputera pojawił się komunikat o ograniczeniu lub braku łączności z siecią. Wcześniej komputer działał normalnie, tj. nie było żadnych problemów z połączeniem. W opcjach nic nie zmieniałem, w ogóle nic nie ruszałem, ale jednak coś się popsuło (wiem że samo nigdy się nie psuje ale jednak). Wi-fi działa jednak dalej bez problemu. Nie mam pomysłu co mógłbym zrobić.
Dostawca internetu: Netia
Model router’a: TP-LINK TD-W8901G
Karta sieciowa: Atheros AR8132 PCI-E Fasr Ethernet Controller
W menedżerze nie ma żadnych żółtych wykrzykników, wszystko jest jak powinno być, jedyny wykrzyknik jest na pasku zadań przy połączeniu lokalnym. Próbowałem te DNS-y, nie chce się połączyć. Próbowałem jeszcze zmienić kabel, ale ciągle jest ten sam problem.
ipconfig /all
nslookup dobreprogramy.pl
netsh int ip show route
Wyniki wszystkich poleceń wklej w tagu code (możesz użyć przycisku z ikonką dwóch nawiasów ostrokątnych na pasku narzędzi edytora postu) lub na stronę http://wklej.org i podaj tu tylko link.
Sterownik do karty sieciowej masz zainstalowany, bo jak widać karta sieciowa działa, jednak ma ona problem z uzyskaniem adresu IP z serwera DHCP. Problem może występować na niższych warstwach modelu ISO/OSI, np. filtrowanie MAC lub uszkodzony kabel, karta sieciowa lub port przełącznika, ewentualnie w trzeciej warstwie (błedna konfiguracja DHCP). Na początek przypisz adres ręcznie z podsieci, w której jest router, tj. jeśli router ma adres na przykład 192.168.1.1 i maskę 255.255.255.0 to przypisz ręcznie adres na przykład 192.168.1.8 i maskę 255.255.255.0 oraz bramę domyślną 192.168.1.1. Jeśli router ma inny adres np. 192.168.0.1 to postępuj analogicznie, tzn. zmień tylko cyfrę w ostatnim oktecie, czyli po ostatniej kropce.
Jeśli to jest Windows XP, to możliwe że nie rozpoznaje polecenia.
To akurat jest związane z tym, że karta sieciowa nie ma odpowiedniej konfiguracji protokołu IP, tj. brak adresów DNS.