Polskie znaki przy spolszczaniu gry

(adri991) #1

Witam!

Chciałbym sobie spolszczyć trochę grę. Tylko nie wiem jak zrobić że by były znaki ś,ć ł,ź, i inne ! Np. Jak chcę że by było napisane Wyjście to pisze Wyjcie. To co mam zrobić że by rozpoznawało polskie znaki? Proszę was wytłumaczcie mi pokolei bo jestem zielony w tym. Pozdro

(Sawyer47) #2

Podstawowa rzecz, której nie napisałeś: co to za gra?

(adri991) #3

No np. gry Restaurant Empire 2, Hotel Giant 2 lub Tycoon City New York

(birbag) #4

być może rozwiązaniem będą "Znaki diaktryczne w Unicode" - ale tylko w wypadku gdy producent gry. programu użył czcionki, która pozwala na pokazanie polskich znaków. Jeśli nie to pozostań przy 'o' zamiast 'ó' itd..

Znaki diaktryczne w Unicode

Ą Ą Ą

ą ą ą

Ć Ć Ć

ć ć ć

Ę Ę Ę

ę ę ę

Ł Ł Ł

ł ł ł

Ń Ń Ń

ń ń ń

Ó Ó Ó

ó ó ó

Ś Ś Ś

ś ś ś

Ź Ź Ź

ź ź ź

Ż Ż Ż

ż ż ż

czyli zamiast np źrebak wspisujesz źrebak

(adri991) #5

Nie to nie działa. Jak włączam grę to pisze Wyj#347;cie zamaiast wyjście! Jest jakieś inne rozwiązanie??? Da się jakoś?? Przecież jak inni tłumaczą grę to jest normalnie w pliku i słowo napisane Wyjście i tak się pokazuje w grze a u mnie nie ma!

(Sawyer47) #6

Brak polskich znaków może zależeć od wielu czynników, bez zapytania twórców, można jedynie zgadywać. Poza niewiadomą jaką jest kodowanie, może zwyczajnie czcionka nie ma polskich znaków?

(adri991) #7

No ja nie wiem! Jak chcesz to mogę na wklej.to dać ten plik co jest w nim i może coś to da. Zobaczysz może jak to jest zbudowane???

To jest kawałek pliku z językiem

http://wklej.to/NnKd

To co pomoże mi ktoś jeszcze??

(Sawyer47) #8

Ten tekst nie pomoże. Co najwyżej gdyby mieć oryginalny plik można by sprawdzić kodowanie. Jednak jeśli ty piszesz w tym pliku z polskimi diakrytykami, a gra wyświetla ich "odpowiedniki" bez ogonków, to stawiałbym na to, że problem tkwi w czcionce.

([alex]) #9

Spróbuj w jakiś tekst do którego szybko się dochodzi wstawić wszystkie znaki z kodami ASCII 128-255.