Pomimo połączenia się z routerem WIFI internet nie działa

Witam. Mój problem polega na tym, że telefon ( Asus Zenfone C ) łączy się z routerem WIFI, lecz internet w urządzeniu nie działa. Co jakiś czas wyskakuje powiadomienie: “Połączenie internetowe sieci “…” ma niską jakość” pomimo pełnego zasięgu. Próbowałem na wiele sposobów. Ostatecznie przywróciłem ustawienia fabryczne kilkukrotnie, jednak nie dało to żadnego rezultatu. Następnie wymieniłem router na nowy i nadal to samo. Zadziwiające jest to, że inne sieci WIFI łączą się z moim telefonem normalnie. Problem wystąpił około miesiąca temu. Jak do tego doszło? Sam nie wiem, WIFI działało do pewnego momentu normalnie, aż po południu wszystko się posypało. Telefon ma jeszcze gwarancję.

 

Bardzo proszę o pomoc :slight_smile:

Spróbuj zmienić w routerze kanały siania. U mnie swego czasu to pomogło. Zmień z auto na inny. 

Z tego co widzę to trzeba się zalogować do panelu admina WIFi przez przeglądarkę wpisując IP. U mnie to nie działa, sprawdzałem kilkukrotnie. Po wpisaniu IP strona się ładuje i wyskakuje komunikat “Ta witryna jest nieosiągalna”.

Wpisz w pasek adresu (najlepiej na komputerze) adres bramy sieciowej i naciśnij klawisz Enter.

Zazwyczaj domyślny adres bramy to

192.168.0.1

albo

192.168.1.1

Zaloguj się do routera (domyślny login i hasło to “admin”.

Po pomyślnym logowaniu odszukaj opcji “Channel” lub podobnej i - tak, jak wspomniał @Kitas5 - zmień jej wartość z “auto” na np, 6.

jeżeli nie możesz zalogować się do routera, to pozostaje tzw. Factory Reset i ponowna konfiguracja WI-FI.

Aby zresetować ustawienia routera do wartości domyślnych, trzeba wcisnąć i przytrzymać przez ok. 10 sekund (przy użyciu igły lub końcówki długopisu przycisk “Reset”, który zazwyczaj znajduje się z tyłu routera, obok portów sieciowych.

 

Mój router to TP-LINK Model: TL-WR841N. Na tym routerze reset jest na wciśnięcie przycisku i odczekaniu od kilku do kilkunastu sekund w zależności kiedy zresetuje się router (widać po diodach). Zrobiłem ten reset jednak nic to nie dało, mają Panowie jeszcze jakieś pomysły? 

podepnij kablem ethernet po kablu.

Router mam w innym pokoju. Pamiętam, że po wgraniu nowszego softu przez dostawcę internetu, internet w telefonie działał mi normalnie przez 2 dni.

To w takim razie downgrade firmware’u pozostaje - niestety

Albo wgraj sobie np. OpenWRT, lub DDWRT albo TomatoUSB. To w takim razie downgrade firmware’u pozostaje - niestety - widocznie najnowszy stockowy soft ma jakiś bug, który powoduje te problemy.

Albo wgraj sobie np. OpenWRT, lub DDWRT albo TomatoUSB.

Link do OpenWRT:

 

https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr841nd

UWAGA!!

Musisz dowiedzieć się, jaką wersję modelu posiadasz, czy jest to v1, v3, v5, v7, czy inna, bo jak wgrasz nieodpowiedni firmware, to uceglisz router!. Wersja modelu powinna znajdować się na spodzie urządzenia (na naklejce), albo w panelu konfiguracyjnym (sekcja Hardware Information lub podobnej)

Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach, to po prostu zgłoś problem swojemu dostawcy internetu.

 

 

Dziękuję bardzo za odpowiedź, niestety ja raczej temu nie podołam. Myślę, że najprostszym rozwiązaniem będzie po prostu zmiana telefonu.