Pomoc - instalacja internetu

Dostałam nowy laptop na urodziny. Chciałabym abym czasami mogła sobie odpiąć internet od komputera stacjonarnego i używać na laptopie. Jednak już od tygodnia próbuje i nic z tego. Postaram się w miarę dokładnie opisać jak to wygląda i chciałabym zaznaczyć że jestem totalnie zielona w sprawach informatyki więc miejcie to na uwadze jak będziecie coś tłumaczyć.

Zacznijmy od danych mam Windowsa XP a łącze się przez internet modemem motorola SB4100. A internet mam u lokalnego dostawcy. Przesyłany przez kabel i nie używam do tego USB. Poczytałam już w internecie trochę o tym i inni mają podobne problemy. Więc zamieniają numer MAC z stacjonarnego kompa na ten drugi. Ale u mnie to niestety nie zadziałało. Myślę że dlatego że u tego mojego dostawcy każdy ma takie same ip.

Aha! co się może okazać ważne mam 3 połączenia sieciowe: połączenie bezprzewodowe - którego nie potrzebuje bo nie mam takiego internetu, mam także połączenie lokalne na kartę sieciową Broadcom 440x 10/100 Integrated C przy którym - jeśli mam włączony internet pojawia się taki żółty trójkąt z wykrzyknikiem. I pisze że jest “ograniczenie lub brak łączności” Co według mnie oznacza że nie działa. Przypuszczam że jest to wejście do internetu telefonicznego, ale nie jestem pewna. Jeszcze jedno połączenie sieciowe to połączenie 1394 przy których mam kartę sieciową 1394. I to połączenie jest ok - bo pisze że połaczono.

Jeśli daje napraw przy ip karcie sieciowej nr 3 (1394) to pisze że "System Windows nie może zakończyć naprawiania problemu, ponieważ nie może ukończyć niestepujących czynności: Nie można zbadać ustawień protokołu TCP/IP dla tego połączenia. Nie można kontynuować. "

A kiedy na konsoli (uruchom=>cmd) wpisuje ipconfig /renew to wyskakuje mi komunikat że “Wystąpił błąd podczas odnawiania interfejsu Połączenie lokalne: nie można skontaktować się z serwerem DHCP. Upłynął limit czasu żądania.”