Pomoc przy wyborze aparatu fotograficznego

Witam,

Jak w tytule, mój cybershot padł (po 4 latach ?:frowning: ) wiec szukam czegos nowego. SLR raczej nie wchodzi w grę, nie jestem aż takim fanem fotografii a nie chce siedziec przy instrukcji obsługi zamiast robić zdjęcia.

Myślałem o takim Panasonic’u lub coś podobnego cenowo i funkcjonalnie.

Czekam na wasze opinie i porady. :slight_smile:

Z góry dziekuję

Ze swojej strony mogę polecić tego Canona, od lat są to jedne z najlepszych kompaktów na rynku. http://www.cyfrowe.pl/aparaty/canon-powershot-sx40-hs.html ma fajną matrycę i jest dość szeroki na krótszym końcu ogniskowej i nagrywa dźwięk stereo :slight_smile: poza tym uchylny, obrotowy wyświetlacz. Warto go wziąć pod uwagę, śmiało możesz do niego porównywać inne (tańsze modele).

Super dzięki pstrowsky. Czekam na kolejne propozycje :slight_smile:

Wszystkie kompakty z mega zoomami mają tycie matryce przez co na zdjęciach brak szczegółów - wszystko jest rozmyte przez algorytmy odszumiające (mała matryca = duży szum).

Optyka w takich aparatch stoi na niskim poziomie (dystorsia, aberacje itp) - nie da się uzyskać porządnego obiektywu o takich parametrach (zawsze coś za coś).

Aparaty z tego segmentu są dosyć drogie jeśli weźmiemy pod uwagę cena/jakość - radzę jeszcze raz zastanowić się nad jakimś DSLR + ewentualnie jakiś węższy kąt jeśli autor lubi robić zdjęcia z dużej odległości.

Rozsądnym minimum jeśli chodzi o jakość zdjęć jest format matrycy u4/3 (popularne bezlusterkowce olympus i panasonic) i tam bym raczej celował…

@CzoQś

Ja jestem raczej amatorem w fotografii. Poprostu mam już dość tych małych kompaktów które się dość czesto psują i jakość w nich jest też nie najlepsza jeśli obiekt jest dalej niż 5m od aparatu… A DSLR i te obiektywy i jego waga troche mnie odpychają nie mówiąc już o cenie. A tak z ciekawości to co byś proponował?

Myślę, że zamiast wydawać kase na kiepskiej jakości zooma to raczej lepiej rozejrzeć się za czymś takim: