Witam
Program banalny podobno a ja nie wiem jak sie mam wziąść za niego i proszę was o pomoc.
Napisz fragment programu ktroy odczyta i wypisze liczbe z pliku liczby.txt
Witam
Program banalny podobno a ja nie wiem jak sie mam wziąść za niego i proszę was o pomoc.
Napisz fragment programu ktroy odczyta i wypisze liczbe z pliku liczby.txt
cat liczby.txt
Przykładowy program w przykładowym języku przy przykładowych założeniach, proszę bardzo.
Jeśli chcesz precyzyjniejsze odpowiedzi, zadaj precyzyjne pytanie, oraz napisz do czego udało Ci się dojść samemu.
#include
#include
using namespace std;
int main ()
{
ifstream plik;
string tekst;
string linia;
ifstream plik(“liczby.txt”);
plik >> tekst;
cout <
cout << endl << “Nacisnij enter …”;
getchar();
return (0);
};
nie mam pojecia czy to jest dobrze ale to próbowałem sam zrobić z tego co mam napisane w zeszycie ale to napewno jest źle i jak komplikuje to tez jest zle ech ;/
Patrz na błędy/ostrzeżenia kompilatora. Tam wszystko jest.
ifstream plik;ifstream plik("liczby.txt"); [/code] Dwa razy tworzysz obiekt typu ifstream. Pierwszy raz podając konstruktor, drugi raz nie.
albo:
[code=php]ifstream plik("liczby.txt");
albo
ifstream plik;plik.open("liczby.txt");[/code] Metoda open: http://www.cplusplus.com/reference/iost ... ream/open/
dalej: [code=php]cout tekst
Brakuje średnika.
};[/code] Tutaj natomiast średnik za dużo.
[code=php]#include
Tak faktycznie i string tez jeden nie potrzebny. Wielkie dzięki za pomoc
PS byłbym wdzięczny jak ktoś by mi powiedział jak napisać program który zapisze liczby do pliku tak z czystej ciekawości
Tutaj myślę ,że znajdziesz odpowiedź na swoje problemy http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Obsluga-plikow/305
Przy programowaniu trzeba myśleć,inne popularne błędy to przypisanie zmiennej zamiast tablicy
np.
for (i=0;i<10;i++)
{
z=x_+y__;_
}
zamiast
z =x +y_;_
Wiem,że w małym programie błąd jest łatwy do wyłapania,a co z długim programem ?
Jeśli nie mamy zwykłej zmiennej z,jest szansa,że kompilator to wychwyci,inaczej tablica z[] nie będzie wypełniana
Dalej zmienne lokalne zamiast globalnych,gdy są potrzebne globalne
np. połączenie się z bazą danych w oddzielnej funkcji,zapamiętanie użytkownika i hasła,zwykłe zmienne przy wyjściu z funkcji są niszczone,tu potrzebne są zmienne statyczne pamiętane w całym programie
Zamiast tablicy można użyć
#include
....
vectorv;
oraz zapisać odpowiednie dane poprzez push_back()
v.push_back(zmienna)
Do zapisania można użyć
ofstream out("plik.txt");