Pomoc w konfiguracji CloudFlare (DNS)

Czołem,

Prowadzę serwis oparty na WordPressie 3.3.2 i ostatnio chciałem wypróbować “usługę” o nazwie CloudFlare (http://www.cloudflare.com). Napotkałem niestety na problem, wynikający z braków wiedzy w zakresie skonfigurowania DNS. Według instrukcji, z poziomu DirectAdmina dodałem dwa nowe rekordy NS kierujące na serwery CloudFlare, następnie usunąłem te już niepotrzebne. Po upływie kilku godzin usługa została aktywowana. Niby wszystko jest w porządku, ale korzystając z jakiejkolwiek strony sprawdzającej IP serwera i rejestratora domeny, w dalszym ciągu pojawiają się “źródłowe” dane, czyli te, które powinny zostać zamaskowane.

Szukając przyczyn natrafiłem na informację, że CloudFalare działa tylko dla rekordów CNAME. Jak na ironię w ustawieniach mojej domeny większość rekordów to A (również dla www). Poniżej zamieszczam zrzut z ustawieniami DNS mojej domeny w panelu CloudFlare:

http://oi45.tinypic.com/jhqafb.jpg

Czy da się temu jakoś zaradzić ? Np. dodać w .htacces tego typu przekierowanie:

RewriteEngine On

# Rewrite added for CloudflareInstall - mysite.com

# Wednesday 25th of August 2010 04:59:42 AM

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mysite.com$ [NC]

RewriteCond %{SERVER_PORT} ^80$

RewriteRule ^(.*)$ http://www.mysite.com/$1 [R=301,L]

Czy oprócz przekierowania muszę dodać w panelu rekord CNAME dla www ? Obawiam się, czy taki zabieg nie wpłynie na pozycję w google etc. Słusznie ?

Przeniesienie domeny na inne serwery nazw zajmuje nieco dłuższy czas - od kilku do nawet 24 godzin.

Nie wiem też czy zmiana w Twoim DirectAdmin to jest właściwa zmiana, bo ja na przykład miałem domenę u innego usługodawcy niż hosting i przenieść serwery musiałem w panelu domeny u dostawcy domeny, nie bawiąc się w rekordy NS.

Dzięki za podpowiedź. Okazało się, że domena nie została podpięta pod moje konto, ale jest zarejestrowana w GoDaddy. Zwróciłem się do supportu z prośbą o zmianę DNS’ów i wszystko działa jak należy. Temat do zamknięcia.