Pomoc w konfiguracji routera LINKSYS WRT54GL

Witam,

mam taki oto problem: od dłuższego czasu korzystałem w domu z dwóch routerów: jednego firmy pentagram, który siedzi u mnie w piwnicy i drugiego, bezprzewodowego (właśnie wrt54gl) który był podłączony kablem do tego z piwnicy. Dwa dni temu z niewiadomego powodu sieć bezprzewodowa przestała działać. Tzn byłem w stanie się z nią połączyć ale nie było połączenia z internetem. Sprawdziłem więc czy na kablu który jest podłączony do tego linksysa internet jest. Okazało się że jest i śmiga aż miło patrzeć. Zdziwiony chciałem zresetować router bezprzewodowy z nadzieją że to mu zrobi lepiej. Efekt był do przewidzenia - skasowałem wszystkie ustawienia i w związku z tym teraz zostałem bez internetu bezprzewodowego w ogóle. Próbowałem to skonfigurować sam (wcześniej robił to informatyk) ale nie jestem w stanie pojąć tego wszystkiego. Bynajmniej nie jestem laikiem jeśli chodzi o obsługę komputera ale czymś takim jeszcze się nie zajmowałem. Czy mógłby mi ktoś pomóc i przeprowadzić mnie za rękę, krok po kroku, przez całą konfigurację? Umiem włączyć sieć wifi, zahasłować ją etc ale co mi po niej kiedy nie ma internetu. Jeżeli tylko potrzeba jakichś dodatkowych informacji to proszę pisać, podzielę się najszybciej jak będę mógł. Jedyna co trzeba zrobić to to dobrze skonfigurować, bo wcześniej hulało bez problemu.

(model linksysa to wrt54gl, pentragram - cerberus adsl)

Konia z rzędem dla tego kto pomoże!

Stokrotne dzięki!

Pozdrawiam

  1. czy na pentagram jest włączone DHCP i czy w Tplinku w ustawieniach WAN jest DHCP, Tplink ma przypisany adres z pentagram ?

  2. czy router tplink ma przypisany inny pule adresów (LAN) niż pentagram ( obydwa routery nie mogą mieć podobnych puli np 192.168.0.1 jeden musi mieć np. 10.0.0.1)

  3. czy tplink są wklepane i działają DNS sprubuj spingowac np 194.204.152.34