Pomoc w poprawnym zamontowaniu wentylatora obudowy

Tak jak w temacie, proszę o pomoc w zamontowaniu wentylatora obudowy (jestem “zielony” w tych sprawach).

Kupiłem niedawno wentylator z taką końcówką:

sl270043at3.th.jpg

sl270044sp6.th.jpg

Nie wiem jak mam go podpiąć i gdzie.

Moja płyta główna to Asus P5K

sl270046eq4.th.jpg

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

zlokalizuj gdzie był podłączony stary :smiley:

przy procesorze powinna być taka wtyczka szukaj do po lewej stronie na dole

Przy procesorze masz takie wejście jak ta końcówka i napis FAN. Tam powinien być od procka podłączony. Ja mam niedaleko od niego drugi FAN2 i ten jest wolny. Może masz tak samo. Poszukaj tego w pobliżu procka.

Żeby poprawnie zamontowac wystarczy:

1.Wkręcić do obudowy.

2.Wpiąć wtyczkę do Fan które zawsze jest wolne między prockiem a obudową jeżeli dalej nie wiesz oco chodzi to patrz tu: dadakr6.jpg

sory pomyliłem się z ramką (pod prawym dolnym krawędziem ramki jest biały prostokąt w niego wepnijj i dwoma kolorami podkreśliłem wyraz fan (przeważnie we wszystkich płytach jest to w tym miejscu.

Ok wentylator już podłączony. Dzięki za pomoc.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy istnieje możliwość umieszczenia jeszcze jakiegoś wentylatora, np z przodu?

Widzę, że jest chyba tam odpowiednie miejsce:

sl270057kd1.th.jpg

sl270058fr4.th.jpg

Kiedyś pisałem na innym forum na temat temperatur w moim kompie, parę osób mówiło, że temp płyty głównej jest za wysoka…

Czy istnieje jakaś możliwość zamontowania chłodzenia?

w sumie gdzie zamontujesz wentylator na obudowie jest obojętne choć efektywnie jest na tyle i na boku jako wyciąganie :slight_smile: (strzałki na wentylatorze pokazują kierunek)

Na przodzie nie zalecam jako nawiew bo za dużo elementów za burza cyrkulacje powietrza ale jak kto woli :frowning: