Pomoc w rozłożeniu sieci domowej

Witam
Chciałbym zaznaczyć ze jestem w tym temacie zielony a potrzebowałbym pomocy
Otóż nie wiem jak skonfigurować najmądrzej sieć w domu, aby uniknąć takich sytuacji jak teraz (ktoś korzysta z stacji to sieć wifi schodzi do zera (Ping)).
Otóż obecnie wyglada to tak ze kabel (promax) kablówki idzie do modemu (chyba tak to się nazywa) po czym z niego kabel ethernet biegnie do routera wifi-(inny pokój). Z routera nr1 kabel wraca do komputera (stacja(stoi obok modemu)), natomiast drugi kabel biegnie jeszczedo kolejnego routera wifi (routery tworzą dwie sieci oddzielne).
Jak teraz rozłożyć sieć żeby mieć jak najmniejsze pingi, gdyż niedługo dojdzie mi jeszcze jedna stacja, a nie chciałbym żeby ktoś korzystając z komputera nr1 podnosił osobie na komputerze nr2 Ping do 500 i odwrotnie wiadomo.

Brzmi jakbyś potrzebował jakiejś formy zarządzania pasmem.Nawet tanie routery to mają.

Problem w tym, że np na pierwszym routerze możesz przydzielić jakieś pasmo dla urządzeń do niego wpiętych (dla przykładu gwarantujesz, że dla każdego urządzenia pobieranie nigdy nie może spaść poniżej 2Mbit, wysyłanie poniżej 250kbit tym samym gwarantujesz sobie ping). Wszystkie urządzenia za drugim routerem WiFi będą traktowane przez ten pierwszy router jako jedno urządzenie.

Jaki masz model tych routerów?

Sieć od kabla kablówki wyglada tak
-cisco epc3208 Z niego jeden kabel idzie do
-edimax br-6428nc - z niego jeden kabel idzie na stacje spowrotem, a jeden na kolejny router
-tp link tl mr3420 do którego nie ma żadnego innego połączenia kablowego (wiadomo tylko sieć wifi)

Ping 500 ms? To na pewno coś jest nie tak. Ja mam router i trzy switche, w tym dwa połączone ze sobą: router → switch → switch → komputer, a ping mam 8 ms:

Jeśli chodzi o wifi, to zadbaj, aby na różnych routerach były różne kanały wifi. No i najlepiej takie, jakich nikt nie używa.
U mnie to niemożliwe, bo mam w zasięgu ok. 25 różnych sieci, a i tak problemów nie mam.